زیباترین شهرهای ایران

    کد خبر :996162

این سوال که زیباترین شهرهای ایران کدام‌اند ممکن است سوال بسیاری از ما ایرانی‌ها و مسافران خارجی باشد. جواب این سوال را مقداری دشوار است زیرا هر شهر دارای زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد و آب و هوای خاصی می‌باشد. 4 فصل بودن ایران باعث شده تا شهرهای مختلف ایران برای سلیقه های مختلف جذاب باشند. در شهرهای زیبای ایران جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد. ایران یکی از با فرهنگ ترین و متمدن ترین کشورهای جهان است. قرن هاست که از منظر تاریخی مورد توجه بوده است. همه می‌دانند که ایران از قدیم الایام یک قدرت بزرگ در جهان بوده و امروزه کشوری در حال توسعه است. در اینجا قصد داریم در مورد محبوب‌ترین شهرهای زیبای ایران صحبت کنیم و معرفی مختصری برای هر یک از آنها ارائه کنیم. در اینجا لیستی از محبوب ترین و زیباترین شهرهای ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی آورده شده است:

3 شهر زیبای جنوب ایران را در ادامه نام می‌بریم:

 کیش یکی از زیباترین شهرهای جهان: کیش که در خلیج فارس قرار دارد. این جزیره به دلیل موقعیتی که دارد توانسته سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب نماید. در کیش شما شاهد هیجان‌انگیزترین تفریحات و لوکس‌ترین هتل‌ها هستید؛ همچنین به دلیل نبود گمرکی خودروهای لاکچری به راحتی در آنجا وارد می‌شوند و شما به عنوان گردشگر می‌توانید از خدمات اجاره ماشین در کیش بهره‌مند شوید.

اهواز شهر شب زند‌ه‌داری ایران: این شهر به دلیل گرم بودن هوا، معمولا در شب مردم به خیابان می‌آیند. کارون زیبا در وسط این شهر قرار دارد. از مکان‌های گردشگری اهواز می‌توان به پل سفید که بروی رود کارون قرار دارد، کلیسای سورپ مسروپ، بازار لشکرآباد و… اشاره کرد. باید بگویم که شهر اهواز از درخشان‌ترین و پرشورترین شهرهای دیدنی جنوب ایران است.

بندر چابهار منطقه بکر ایران: به دلیل طبیعتی منحصر به فردی که دارد  شما را با مناظر و پدیده‌هایی رو به رو می‌کند که مسحور و مبهوت خواهید شد. این بندر بدر کرانه دریای مُکران قرار گرفته و تنها بندر ایران است که به اقیانوس راه دارد. از دیدنی‌های چابهار می‌توان به: دریاچه صورتی، کوه‌های مریخی، روستای درک، بندر گواتر، ساحل و اسکله بریس در کرانه دریای مکران، درختان مکرزن و جنگل حرا اشاره کرد.

3 شهر زیبای شمال ایران را به شما در ادامه معرفی خواهیم کرد.

نور، شهر ییلاقی شمال:نور جزو شهرهای شمالی‌است که جنگل، دریا و کوه را باهم دارد. از مناطق زیبای این شهر می‌توان به چمستان که به دلیل چمنهای زیاد و سرسبزی فراوانی که دارد به این نام معروف شده است، آبشار آب پری که نوای پرندگان و صدای آب در این منطقه در هم آمیخته شده است، آبگرم لاویج از بهترین و تمیزترین آبگرم‌های شمال که بین دره‌های جنگلی کوه البرز قرار دارد، اشاره کرد.

رامسر بهترین میزبانی شمال ایران: رامسر زیباترین شهر شمال ایران است. در این شهر شما شاهد مراکز خرید خوب، رستوران های محلی خوب، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و جاذبه های گردشگری، مکان های مناسب تفریح مانند تله کابین و… همه باهم هستید. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مقبره حبیب محبیان، روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کاخ موزه رامسر، موزه مردم شناسی، آبگرم سادات محله، تله کابین رامسر، پارک جنگلی صفارود، اشاره کرد.

لاهیجان، چشم انداز بهشت: شهر لاهیجان گیلان از بهترین شهرهای شمال برای تفریح که جاذبه‌های گردشگری است که هرساله خصوصا در بهار و تابستان میزبان مسافران زیادی می‌باشد. این شهر بهار نارنج و چای معطر معروف است. مسجد اکبریه، تالاب سوستان، موزه تاریخ چای، استخر لاهیجان، تله کابین لاهیجان، پل خشتی لاهیجان، مسجد جامع، حمام گلشن، بقعه تاریخی شیخ زاهد، کوه و آبشار شیطان کوه از جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی هستند.

3 شهر زیبای شرق ایران را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

فریمان شهر تاریخی در شرق ایران: شهر فریمان که از توابع استان مشهد است. از برجسته ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر می توان به بند تاریخی فریمان اشاره کرد. این بند در ۱۰ کیلومتری شهر قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد.

برج واقع از دیگر بناهای تاریخی فریمان است که در فاصله کمی از بند فریمان، در ضلع شمال شرقی سد روی تپه هایی بنا شده است. برج واقع دارای ساختاری گرد و انگشتری است و یادآور فانوس های دریایی در ذهن است که در دوره پهلوی اول ساخته شده است. این برج جهت امر نگهبانی بنا شد اما کاربرد واقعی آن در تولید برق و پمپاژ آب جهت آبیاری زمین های اطراف برج می باشد.

شهر لی لی پوت در شرق ایران: روستای ماخونیک در شمال لوت واقع شده است. این روستا مردمانش اصالتا افغانی هستند و مردمانی کوتاه قامت به شهر لی لی پوت مشهور است. سبک زندگی مردم شهر لی لی پوت متفاوت است، آنها به شکار نمی‌روند و گوشت نمی‌خورند و چای نمی‌نوشند و سیگار نمی کشند و معتقد بودند این اعمال گناهانی نابخشودنی هستند.

کاشمر یادگار کهن ایران: شهری با قدمت بیش از ۲ هزار سال یکی دیگر از شهرهایی است که در سفر به شرق ایران پیشنهاد می شود از آن دیدن کنید. مهم‌ ترین دیدنی ‌های طبیعی این شهر می ‌توانیم «یخچال طبیعی بند قرا» در ۷ کیلومتری روستای بندقرا، «آبگرم معدنی کریز» در ۳ کیلومتری روستای کریز، «روستای نمونه گردشگری کوهسرخ» با آب و هوا، پوشش گیاهی و بافت پلکانی زیبایش، «یخدان فروتقه» عظیم ‌ترین یخدان کاشمر و «پارک جنگلی سید مرتضی» را نام ببریم.

در ادامه با  شهر زیبای غرب ایران آشنا خواهید شد.

کرمانشاه شهر خوش آب و هوای ایران: شهر کرمانشاه یکی از جاهای دیدنی غرب ایران که برای سفر تابستان بسیار مناسب است. این شهر که با کشور عراق هم مرز است جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری همچون مجموعه باستانی بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلر بیگی، سراب ها، آبشارها، روستاها و مناطق کوهستانی حیرت انگیز را دارا می‌باشد.

استان کردستان شهر تاریخی ایران: این شهر زیبا دارای فرهنگی غنی و تاریخی طولانی است. با طبیعت بکر و سرسبزش، توانسته در فصل تابستان مقصدی حیرت‌آور برای مسافران باشد. کردستان با آب و هوای ییلاقی، چشم اندازی کوهستانی در مقایسه با دیگر شهرهای ایران بکرتر و آرام‌تر است. از مراکز گردشگری این شهر می‌توان به مجموعه تفریحی آبیدر، دریاچه زریوار، روستای پلکانی پالنگان، غار کرفتو اشاره کرد.

همدان پایتخت تمدن و فرهنگ: همانطور که می‌دانید همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران است. اولین حاکم دولت فلات ایارن در این شهر برخواسته است. قدیمی‌ترین آثار باستانی دوران هخامنشیان همچون هگمتانه و کتیبه گنجنامه در این منطقه یافت شده است. آب و هوای این استان در فصل بهار و تابستان بسیار دلنشین است. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به غار علیصدر، هگمتانه و بوعلی اشاره کرد.

جمع بندی

اگر قصد سفر به زیباترین شهرهای ایران را دارید، باید در نظر بگیرید که آیا به دنبال زیباترین مکان‌ها در جنگل و فضاهای سرسبز هستید و یا به دنبال یک تجربه خاطره‌انگیز و خاص در مناطق کویری ایران می‌باشید؟ اگر علاقه‌مند به فضاهای سرسبز و تجربه حس تازگی در این فضاها هستید، پیشنهاد می‌کنیم سفر خود به مناطق جنگلی و سرسبز ایران را به فصول‌ بهار و تابستان موکول کنید. در واقع این مناطق در فصل بهار و تابستان در اوج زیبایی خود هستند و حتی در اوایل پاییز نیز به دلیل برگ‌های طلایی و هوای خنک، می‌توانند بهترین انتخاب برای یک سفر به یاد ماندنی به‌شمار بیایند.‌

برای رفتن به مناطق جنوبی حتما در فصل سرد سال به آنجا سفر کنید تا بتوانید از محیط و مکان‌های تفریحی آن لذت ببرید. در صورتی که در طول سفر خودروی مناسبی در اختیار نداشتید می‌توانید از خدمات اجاره ماشین سعادت رنت استفاده کنید. این مجموعه با سابقه 10 ساله‌ی خود توانسته بالاترین رضایتمندی مشتریان را به خود اختصاص دهد برای اینکه بتوانید از این مجموعه خودرویی را اجاره کنید کافیست مبدا و مقصد را مشخص کنید و با ارائه مدارک ماشین را برای مدت مشخص کرایه می‌کنید. نگران قیمت نباشید، این مجموعه بر اساس بودجه شما خودرویی را به شما معرفی خواهد کرد و ماشین‌هایی که اجاره می‌کنید بدون نقص فنی و تمیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید