برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟

    کد خبر :997450

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

انگلیسی یک زبان غنی ولی نه چندان ساده برای یادگیری است. اگر چه در قیاس با برخی زبان‌ها مثل چینی  شاید یادگیری‌اش ساده‌تر به نظر بیاید، ولی با 750000 کلمه مختلف و املایی که گاهی واقعا گیجتان می‌کند، یادگیری آن می‌تواند غیرممکن به نظر برسد. اما با یک استراتژی یادگیری خوب، یک متد آموزشی حرفه‌ای، هر چیزی ممکن است، حتی بدون سفر به یک محیط انگلیسی‌زبان. ما به شما در این مطلب می‌گوییم که برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟ و چه نکات مهمی را مد نظر داشته باشیم.

1. با واژگانی که مناسب شماست شروع کنید

در ابتدا با آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی سطح خود را مشخص کنید. سطح زبان انگلیسی شما با تمرکز بر اهدافتان بسیار سریع‌تر پیشرفت خواهد کرد. پس ابتدا روی واژگان مرتبط با مطالعات دانشگاهی و یا تخصصی خود تمرکز کنید. بعد ببینید هدفتان از یادگیری انگلیسی چیست؟ می‌خواهید برای تعطیلات به بریتانیا یا یک کشور انگلیسی زبان بروید؟ یا می‌خواهید در یک پنل آنلاین در یک دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی شرکت کنید؟

اگر فقط به امید موفقیت کوتاه مدت شروع به آموختن انگلیسی کنید خیلی زود سرخورده خواهید شد.

2. هر چیزی که به دستتان می‌رسد را بخوانید

شعرهای کوتاه، داستان مصور کودکان، روزنامه، سایت‌های خبری، عنوان فیلم‌های خارجی،‌‌ ایمیل‌های تبلیغاتی، محتوا رسانه‌های اجتماعی، رسانه هایی هستند که از طریق آنها می‌توان انگلیسی را یاد گرفت. در واقع، این مطالب پر از لغات جدید است، علاوه بر همه آنهایی که قبلاً مثلا در مدرسه یاد گرفته‌اید. این به شما امکان می‌دهد به سرعت پیشرفت کنید و دانش خود را ارتقا دهید. چون قرار گرفتن مکرر در معرض یک کلمه آشنا، این کلمات را در ذهن شما تقویت می‌کند و بستر درست استفاده از آن را هم به شما می‌آموزد.

از سوی دیگر، یادگیری عبارات جدید و کلمات جدید برای بیان صحیح ضروری است. به خصوص در زبانی مانند انگلیسی که شامل کلمات بسیار زیادی هم می‌شود.یکی از بخش‌های سوال برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟ می‌تواند همین باشد.

3. به طور فعال به کلمات جدید توجه داشته باشید

گاهی اوقات آنقدر از یک عبارت جدید لذت می بریم که فراموش کردن آن غیرممکن به نظر می رسد، اما همان هم خیلی زود از ذهن پاک می‌شود.

هیچ وقت ساده یک کلمه را یاد نخواهید گرفت. برای این کار، عادت کنید که گوشی و اپلیکیشن نوت‌برداری یا دفترچه یادداشت و خودکار را به همراه داشته باشید. هر زمان که کلمه یا عبارت ناآشنا را پیدا کردید یا در یک کتاب یا خبر خواندید، یادتان باشد که آن را در دفتر بنویسید، یعنی کل جمله را بنویسید و معانی را پیدا کنید و خلاصه یک جزوه دست‌نویس در این رابطه برای خودتان تولید کنید. این یک روش عالی برای صرفه‌جویی در زمان است.

4. با افراد انگلیسی زبان صحبت کنید

اگر ارتباط برقرار نکنید زبان چه فایده ای دارد؟ البته ما انسان‌ها در برقراری ارتباط بدون حرف زدن خیلی ماهر شده‌ایم منظورم چت‌کردن در تلگرام و واتساپ است.

اما صحبت کردن شاید خودش به قدری به یادگیری زبان شما کمک کند که آموختن از مسیر نوشتن و خواندن این قدرت را ندارد. همه ما شنیده‌ایم که مردم می‌گویند “من انگلیسی را می‌فهمم، اما نمی‌توانم صحبت کنم”. صحبت کردن به زبان انگلیسی در زندگی روزمره به شما امکان می‌دهد تا تلفظ خود را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشید. خود این کار هرچند ابتدایی، بهترین راه برای این است که بفهمید برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟

اوایلش احتمالا اصلا خوب حرف نمی‌زنید اما اصلا دلسرد نشوید. برای افزایش تبادلات محاوره‌ای، شرکت در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی می‌تواند خیلی مفید باشد.

5. پادکست گوش بدهید

برای پاسخ به سوال برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟ این است که پادکست گوش کنید. پادکست‌های زیادی هست مثل انگلیش‌اسپرسو که می‌تواند در مدت ده دقیقه حجم زیادی از کلمات را به شما بیاموزد. همچنین پادکست‌هایی که به زبان ساده درس آشپزی ارائه می‌کنند یا تحلیل مسائل سیاسی روز را. پس مهم نیست چطور پادکستی را انتخاب می‌کنید، از نظر موضوع هرچیزی می‌تواند باشد. مهم این است که سعی کنید ابتدا به فایل‌های صوتی ساده مثل VOA  English Report گوش کنید و رفته‌رفته گوشتان را به اصطلاح Tuned کنید تا انگلیسی را با لهجه‌های متفاوت و صداهای گوناگون تشخیص دهد.

6. با افرادی که انگلیسی‌شان خوب است دوست شوید

اگر همیشه از کسانی که انگلیسی‌شان خوب بود خوشتان نمی‌آمد حالا وقتش آن است که آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و سعی کنید  بهترین مخاطب پست‌های انگلیسی آن‌ها باشید. همچنین برایشان پیام‌های انگلیسی بفرستید و تلاش کنید از این مسیر صحبت به انگلیسی را با آن‌ها باز کنید.

7. تا حد امکان سوال بپرسید

کنجکاوی ممکن است گاهی دردسر آفرین باشد اما زبان آموز را نیز به سمت تسلط بر زبان سوق می‌دهد! هرچه بیشتر بپرسید، چه از معلم چه از چت‌جی‌پی‌تی و یا دوستان، بیشتر یاد می‌گیرید.

با شک و تردید پیش‌ نروید. کنجکاو باشید و هرجا حس می‌کنید یک تلفظ یا معنی را به خوبی نمی‌دانید کمک بگیرید. برای یادگیری به کلاس زبان آنلاین یا حضوری بروید و معلمتان را حسابی  سوال‌پیچ کنید.. بالاخره بخشی از کار اوست. حتی از پرسیدن سوالات “بدیهی” واهمه نداشته باشید. به یاد داشته باشید پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است.

8. از سلبریتی‌‌ها الهام بگیرید

با انتخاب بازیگر یا خواننده انگلیسی زبانی که دوست دارید، یادگیری خود را سرگرم‌ کننده کنید. بنابراین یوتیوب را باز کنید تا مصاحبه‌های زیادی را که او انجام داده است پیدا کنید و آنها را تماشا کنید!

اولین بار سعی نکنید همه چیز را بفهمید، فقط ببینید و بگذارید دستگیرتان شود که دقیقا موضوع بحث چیست. دفعه دوم را برای نوشتن عبارات و اصطلاحاتی که به نظرتان جالب است مد نظر قرار دهید و برایش بیشتر وقت بگذارید. کلمات عامیانه، روایت‌‌ها، عبارات طنز آمیز و ضرب‌المثل‌های این مصاحبه‌ها مطمئناً دایره واژگان شما را غنی می‌کند!

کلام آخر

همیشه شروع یادگیری یک مهارت جدید چالش‌ برانگیز است.  برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنیم؟ ما در این مطلب به شما راهکارهایی ارائه دادیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن یکی از بهترین مسیرهای یادگیری را طی کنید. آموزشگاه سفیر در تهران و سایر شعب در شهرستان‌ها می‌تواند یک انتخاب امن و حرفه‌ای برای زبان‌‌آموزان سخت‌گیری باشد که می‌خواهند یادگیری انگلیسی را شروع کنند. همین حالا با شماره های سفیر 02184346 تماس بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید