زنجانی‌های بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی به کار اجباری در بیمارستان ملزم می‌شوند

    کد خبر :754481

فرماندار زنجان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با دادستانی استان، افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی، که سلامت عموم را با خطر مواجه می‌کنند، با اعمال مجازات جایگزین به ارائه خدمات در بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها ملزم می‌شوند.

رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان های استان رو به افزایش است افزود: در کنار خدمات درمانی و پرستاری برای بیماران بخش های بستری در بیمارستان ها نیاز به خدمات غیرپزشکی نیز وجود دارد و در این رابطه از افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به عنوان نیروهای خدماتی در بخش های کرونایی استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین از این گروه از افراد به منظور ضد عفونی منازل بیماران کرونایی سرپایی مبتلا شده و نیز خدوت در نقاهتگاه‌ها استفاده خواهد شد.

این مسؤول در خصوص چگونگی شناسایی افراد بی توجه به پروتکل های بهداشتی کرونایی نیز گفت: با تشکیل گشت های مشترک بین بهداشت محیط، اصناف و همیاران سلامت این مهم مبتنی بر کد ملی انجام خواهد شد که پس از شکل گیری پرونده و رای در محاکم قضایی متخلفان برای مجازات و خدمت رسانی به بیماران، به بخش کرونایی بیمارستان های تعیین شده اعزام می شوند.

عسگری با بیان اینکه عده ای از خانواده ها با برگزاری مجالس ترحیم همچنان با جان خود و دیگران بازی می کنند، افزود: طی هفته گذشته خانواده ای با وجود تذکرات داده شده نسبت به برگزاری مراسم باشکوه در بهشت زهرا اقدام کردند که متاسفانه گزارش های دریافتی حکایت از این دارد که ۱۰ نفر از اعضای این خانواده به کرونا مبتلا شدند که ۲ نفر از آنها هم اکنون در کما هستند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمار کلی از میزان مبتلایان دیگر افراد شرکت کننده در این مجلس ترحیم وجود ندارد، چرا که این بیماری با هیچ فردی شوخی ندارد و بی توجهی ها می تواند به راحتی ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ و در نهایت مرگ را رقم بزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید