رژیم غذایی که افسردگی را کاهش می دهد

    کد خبر :933208

 طبق بررسی محققان ،مردان و زنان ۱۷ تا ۳۵ ساله، علائم افسردگی ۳ هفته پس از تغییر رژیم غذایی سالم کاهش یافت.این مطالعه شامل ۷۶ نفر بود که در دو معیار افسردگی و اضطراب نمره بالایی کسب کردند.

آن‌ها دارای علائم متوسط ​​یا شدید افسردگی بودند و همچنین در یک پرسشنامه در مورد مصرف غذا‌های غنی از چربی و قند امتیاز بالایی کسب کردند.

شرکت کنندگان به مدت ۳ هفته به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول رژیم غذایی خود را تغییر داد، در حالی که گروه دوم به خوردن آنچه عادت داشتند ادامه دادند.

از جمله دستورالعمل‌های رژیم غذایی پیشنهادی، افزایش مصرف سبزیجات به ۵ وعده در روز، میوه‌ها به ۲ یا ۳ وعده در روز، غلات کامل به ۳ وعده در روز، پروتئین بدون چربی به ۳ وعده در روز، محصولات لبنی بدون افزودنی شیرین کننده به ۳ وعده در روز و ماهی تا ۳ وعده در هفته بود.

این برنامه همچنین مصرف روزانه سه قاشق غذاخوری آجیل و دانه ها، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری زردچوبه و دارچین را توصیه کرد.پس از ۳ هفته، میانگین نمرات افسردگی در گروهی که تغییر رژیم غذایی را پذیرفته بود، به حد نرمال رسید.

در حالی که در گروه با رژیم غذایی که تغییری در روند تغذیه خود نداده بود، نمرات افسردگی بالاتر از قبل بود یا همانند قبل باقی مانده بود.

باشگاه خبرنگاران/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید