پرش به محتوای اصلی

رژیم غذایی سالم موجب رشد سلولی سالم در زنان می شود

کد خبر 351878
27

محققان عنوان می کنند زنان باید رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، میوه و غلات کامل مصرف کرده و از مصرف قندهای افزودنی، سدیم و گوشت فرآوری شده اجتناب نمایند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه میشیگان عنوان می کنند رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل و مقادیر کم قندهای افزودنی، سدیم و گوشت فرآوری شده می تواند روند پیری سلولی در زنان را کُند نماید.

طبق این مطالعه، یک رژیم غذایی مناسب می تواند موجب افزایش سلامت سلولی زنان با افزایش سن شود.

«سیندی لیونگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج نشان می دهد پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند به حفظ سلامت سلول ها کمک کرده و از برخی بیماری های مزمن پیشگیری کند.»

محققان در این مطالعه از تلومرها برای ارزیابی سن سلول ها استفاده کردند؛ تلومرها ساختارهای پروتئین DNA مستقر در انتهای کروموزوم ها هستند و از DNA محافظت می کنند.

به گفته متخصصان، سن قوی ترین عامل پیش بینی کننده طول تلومر است. با هر بار چرخه سلولی، طول تلومرها کوتاه می شود.

مطالعات اخیر نشان داده اند طول تلومرها می تواند به چندین علت از جمله فاکتورهای محیطی، رفتاری و روانشناختی کوتاه شود.

همچنین تلومرهای کوتاه تر با افزایش ریسک اختلالات قلبی، دیابت نوع۲ و برخی انواع سرطان مرتبط هستند.

طبق گزارش لیونگ، «یافته ها بیانگر این موضوع هستند که پیروی از دستورالعمل های رژیم غذایی مناسب با طولانی ترشدن طول تلومر مرتبط است و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن اصلی را کاهش می دهد.»

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.