رویترز: رئیسی می‌گوید قلب اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد/ تایمز اسرائیل: ایران انتقال سانتریفیوژهای خود به سایت زیرزمینی را تأیید کرد/ بیزنس لاین: آغاز مذاکرات ایران و هند برای از سر گرفتن تجارت نفت

    کد خبر :903000
سخنان رئیسی در رژه ارتش

بازتاب – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند. خبرگزاری رویترز، تایمز اسرائیل و بیزنس لاین موضوعاتی چون اظهارات ابراهیم رئیسی در خصوص واکنش ایران به اقدام احتمالی اسرائیل علیه کشور، انتقال سانتریفیوژهای ایرانی به تأسیسات زیرزمینی و احتمال احیای روابط ایران و هند در حوزه انرژی را پوشش داده‌اند.

 

در ادامه به ‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

رویترز: رئیسی می‌گوید اگر اسرائیل اقدامی علیه ملت ایران انجام دهد، قلب آن را هدف قرار خواهیم داد

صحبت‌های رئیس‌جمهور در مراسم روز ارتش مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به بی‌نتیجه بودن مذاکرات وین تا کنون و اظهارات مقام‌های اسرائیل در خصوص پایبند نبودن تل‌آویو به توافقات احتمالی میان تهران و قدرت‌های بزرگ، سخنرانی ابراهیم رئیسی در مراسم 29 فرودین را پوشش داده است.

سخنان رئیسی در رژه ارتش

ابراهیم رئیسی در واکنش به اظهارات مقام‌های تل‌آویو اعلام کرد که پاسخ نیروهای نظامی ایران به کوچک‌ترین حرکتی علیه کشور، هدف قرار دادن قلب سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

تایمز اسرائیل: ایران انتقال سانتریفیوژهای خود به سایت زیرزمینی را تأیید کرد

حملات و اقدامات خرابکارانه اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، سبب اتخاذ تدابیری از سوی مسئولین ایرانی در راستای بالا بردن امنیت این تأسیسات شده است.

تایمز اسرائیل با اشاره به موافقت ایران با نصب دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مراکز ساخت سانتریفیوژهای خود نوشت ایران برخی از این ماشین‌ها را تأسیساتی زیرزمینی در نطنز منتقل کرده است.

انتقال سانتریفیژهای ایران به زیر زمین

این رسانه اسرائیلی اظهارات بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص جابجایی برخی از ماشین‌آلات و انتقال برخی دیگر به اصفهان و نطنز، در پی اقدام تروریستی علیه تأسیسات کرج را پوشش داده است.

بیزنس لاین: ایران و هند احتمالا مذاکرات برای از سر گرفتن تجارت نفت خام و کودهای شیمیایی را آغاز می‌کنند

هر چند هنوز توافقی در وین شکل نگرفته است و تحریم‌ها علیه ایران ادامه دارد، مذاکرات برای از سرگیری روابط اقتصادی به خصوص با شرکای تجاری گذشته شروع شده است.

احیای روابط اقتصادی ایران و هند

بیزنس لاین، چاپ دهلی نو با اشاره به کاهش شدید تجارت میان ایران و هند از 16 میلیارد دلار در سال 19-2018 به حدود 2 میلیارد دلار در سال 22-2021 در نتیجه تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است که در سایه احتمال احیای توافق هسته‌ای قرار است هیئتی متشکل از مقام‌های ایرانی و نمایندگان شرکت‌های دولتی با مقام‌های وزارت خارجه هند دیدار کنند تا راه‌های احیای روابط اقتصادی دو کشور را بررسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید