رونمایی می‌باخ از کانسپت طراحی شده توسط ویرجیل ابلو فقید

  • خودرو
  • جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۱۶
    کد خبر :867128

شرکت مرسدس‌بنز به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ویرجیل اَبلو (Virgil Abloh) و با هدف تاثیر بر نسل جوان، اقدام به برگزاری نمایشی ویژه کرده است. ستاره این رویداد، نسخه‌­ای خاص از یک مرسدس-می‌باخ با نام Project MAYBACH است، که در نتیجه همکاری پیشین این برند خودروساز با گوردون واگنر و البته ویرجیل اَبلو شکل گرفته، هنرمند معمار و طراح مد فعال در امور خیریه که در سال 2021 و به علت سرطان در سن 41 سالگی درگذشت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ طراحی بدنه این خودروی کوپه دو نفره بگونه­‌ای انجام شده که آن را برای انجام سفرهای ماجراجویانه کاملاً آماده نشان می‌­دهد. مهمترین هدف اصلی واگنر و اَبلو از طرح این خودرو، نمایش قابلیت­‌های یک خودروی برقی مسافرتی در سال‌های آینده بوده است.

یکی از شواهد این امر، نصب سلول‌های خورشیدی در زیر پوشش شفاف کاپوت است، تا اهمیت شعاع حرکتی این خودرو برای پیمایش مسیرهای طولانی را نمایش دهد. گذشته از ویژگی­‌های ظاهری خاص و البته هیکل بزرگ Project MAYBACH با طول نزدیک به شش متر، باید به ترکیب خوشایند عناصر ذاتی طراحی مرسدس-می‌باخ با هویت جدید این کانسپت به عنوان یک خودروی مسافرتی اشاره کرد، که هارمونی زیبایی پدید آورده است.

ارزش کار اَبلو نه تنها در جزئیات طراحی بلکه در قدرت ایجاد یک ترکیب کلی هماهنگ در Project MAYBACH بوده که توانسته هویت اشرافی این خودرو را تا حد امکان به یک وسیله نقلیه مسافرتی برای کشف تازه­‌ها نزدیک کند.

 

شرکت مرسدس‌بنز در بیانیه­‌ا‌ی رسمی و ضمن ابراز تاسف از درگذشت آقای اَبلو، با خانواده و نزدیکان وی اظهار همدردی نموده است. براساس اعلام این خودروساز آلمانی، محصول همکاری مرسدس‌بنز با این طراح و هنرمند مستعد برای عموم به نمایش درآمده تا همگان با خلاقیت بی‌ حد و مرز اَبلو آشنا شوند.

بازدید عمومی از این خودروی ویژه در روزهای اول و دوم دسامبر در موزه روبِل تدارک دیده شده است، ضمن ­این‌که ساعات جداگانه‌­ای هم برای حضور دانش‌آموزان مدارس طراحی درنظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید