روسیه خواستار توقف سیستم موشکی آمریکا در فضا شد

    کد خبر :475590
سیستم موشکی آمریکا

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو برنامه استقرار سیستم دفاعی موشکی آمریکا در فضا شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو برنامه استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در فضا شده است.

روسیه با غیرمسئولانه خواندن سیستم دفاع موشکی آمریکا در فضا، از واشنگتن خواسته است تا با هدف جلوگیری از افزایش تنش‌ها این برنامه را لغو کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اقدامات اخیر آمریکا در فضا را به منزله احیای دوباره رقابت‌های تسلیحاتی در فضا عنوان کرده که در دوره «رونالد ریگان» رئیس جمهور سابق آمریکا در دهه ۱۹۸۰ میلادی از آن تحت عنوان جنگ ستارگان یاد می‌شد.

روسیه برنامه‌های فعلی امریکا در فضا را عمیقا نگران کننده توصیف کرده و گفته است به نظر می‌رسد که آمریکا تصمیم دارد تا از فضا برای اهداف نظامی خود استفاده کند.

کمتر از ده روز پیش، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در راهبرد جدید دفاع موشکی خود، اعلام کرد که بدنبال آن است تا برنامه موشکی این کشور را در مقیاسی بی‌سابقه از زمان ارائه طرح «جنگ ستارگان» در دوران «رونالد ریگان»، توسعه دهد.

به گفته منابع امریکایی، پنتاگون قصد دارد حس‌گرهایی را با قابلیت رصد موشک‌های دشمن از لحظه پرتاب در فضا مستقر کند. به علاوه، در دکترین جدید پیشنهاد شده درباره امکان هدف قرار دادن موشک‌ها از فضا مطالعه انجام شود. این سند توصیه می‌کند با توسعه لیزرهای با انرژی بالا می‌توان به روشی مقرون به صرفه برای نابود کردن موشک‌ها، اندکی بعد از پرتاب آنها دست یافت.​

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید