روحانی: بزرگراه‌های کشور ۲ برابر می شود / جهش تولید در جنگ اقتصادی ادامه یافت

    کد خبر :827852
روحانی: بزرگراه‌های کشور ۲ برابر می شود

رئیس جمهوری گفت: افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در آیین بهره برداری از طرح های ملی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: بسیار خوشحالیم که در هفته‌های پایانی خدمت دولت یازدهم و دوازدهم به مردم خوب ایران، همچنان هر هفته و در هر هفته گاهی دو یا سه روز شاهد افتتاح های بسیار بزرگ در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: امروز شاهد هشتاد و یکمین روز افتتاح بزرگ از آغاز سال ۹۹ تاکنون بودیم و افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا خداوند توفیق داد تا ما مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی از آن را را ادامه دهیم. مردم امروز شاهد هستند که میلیاردها پروژه در یک روز در زمینه ورزشی و بنادر به افتتاح می رسد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز تقویت حمل و نقل در کشور بوده است؛ تصریح کرد: حمل و نقل یکی از مسایل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: در زمینه حمل و نقل هم در زمینه جاده‌ای و هم ریلی، هوایی، دریایی و بندری و به ویژه ترانزیت کارهای بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت، ۶ هزار کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا است که با تکمیل آن بزرگراه های کشور تقریبا ۲ برابر می شود. این اقدامات انجام شده در حوزه مهم و زیر ساختی، ریل گذاری برای دولت آینده است.

وی به افتتاح پروژه های بندری در بندر شهید رجایی استان هرمزگان و استفاده از تجهیزات جدید لایروبی در بنادر کشور اشاره کرد و یادآور شد: اینکه از لحاظ لایروبی امروز قادر هستید با استفاد از تجهیزات جدید عمق لازم را برای اسکله ها بوجود آورید تا کشتی ها به راحتی برای تخلیه و بارگیری پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهوری به اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای توسعه بنادر کشور اشاره کرد و گفت: آبادانی سواحل مکران از جمله اقدامات مهم و از افتخارات این دولت است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه ورزش در این دولت اقدامات و حرکت‌های بسیار خوبی انجام شده است، افزایش ۱۲ برابری خانه‌های ورزش روستایی به معنای عدالت ورزشی و توجه دولت به روستاها است.

وی ادامه داد: توجه به روستاییان در این دولت با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست، احداث ۱۴۲ خانه جوان در کشور نشان دهنده اهمیت این دولت به جوانان است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری امروز در هشتاد و یکمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید فرمان افتتاح طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش جوانان در سراسر کشور را از طریق ویدئوکنفرانس صادر کرد.

در این آیین چهار طرح ملی وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این طرح ها شامل افتتاح ۳۷ پروژه بزرگراهی، بندری و راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز افتتاح سالن های چند منظوره ورزشی است.

در این هفته از پویش؛ از ۳۲۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی و باند دوم راه اصلی در کشور بهره برداری شد. همچنین ۸ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۶ پروژه بندری شامل سه پست اسکله نفتی، انواع سامانه های اعلام حریق، سامانه مرجع دریایی و دیگر پروژه ها در استان های مازندان، بوشهر و هرمزگان افتتاح شد.

سالن های ورزشی چند منظوره با ظرفیت ۶۰۰ نفره در ساری و شیراز و نیز ۲۶۲ فضای ورزشی در شهرهای دیگر مورد بهره برداری قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید