روابط تجاری و اقتصادی ایران و آذربایجان رو به توسعه است

    کد خبر :180711

رییس دفتر رییس جمهور روابط اقتصادی و تجاری ایران و آذربایجان را روبه رشد دانست و بر لزوم تلاش در راستای ارتقاء سطح مناسبات و همکاری های فی مابین تاکید کرد.

محمود واعظی عصر پنجشنبه به وقت محلی در دیدار شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد آذربایجان، با اشاره به ضرورت اهتمام در جهت اجرای توافقات و پروژه های مشترک و فراهم کردن زمینه های جدید برای همکاری میان دو کشور، گفت: باید با تلاش مسوولان دو کشور مناسبات و روابط تهران – باکو همواره رو به توسعه و پیشرفت بیشتر باشد.

رییس دفتر رییس جمهور توسعه روابط بانکی و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری فی مابین را در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: پروژه های مشترک دو کشور از جمله احداث راه آهن آستارا – آستارا و ایجاد کارخانه های تولید خودرو در آذربایجان پیشرفت های خوبی داشته و باید در راستای تکمیل هرچه سریعتر کارخانه داروسازی اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

واعظی تاکید کرد: امروز شرایط و بسترهای مناسبی در مسیر همکاری های دو کشور وجود دارد که باید از این توانمندی ها و ظرفیت ها در راستای توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور بهره برداری کنیم.

شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد آذربایجان نیز در این دیدار با تجلیل از اهتمام دکتر واعظی در دوران تصدی مسوولیت ریاست کمیسیون مشترک همکاری های ایران و آذربایجان، گفت: با تلاش های انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از پروژ های مشترک دو کشور خواهیم بود.

وزیر اقتصاد آذربایجان توسعه روابط بانکی و استفاده از پول ملی در مبادلات را در ارتقاء سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و آذربایجان مهم برشمرد و اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های موجود بیشترین استفاده را برای گسترش روابط دو کشور داشته باشیم.

به گزارش ایسنا،مصطفی اف همچنین خواستار حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران در مناطق آزاد جدید تجاری مرزی و شهرک های صنعتی آذربایجان در راستای انتقال تجربیات، تکنولوژی و انجام فعالیت های صنعتی و سرمایه گذاری در این مناطق شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید