رسوایی بزرگ نماینده ایرانی تبار پارلمان نیوزیلند

    کد خبر :1047589
رسوایی بزرگ نماینده ایرانی تبار پارلمان نیوزیلند

گلریز قهرمان، نماینده ایرانی- نیوزیلندی پارلمان این کشور بعد از اینکه روزهای گذشته به دزدی از یک بوتیک لباس لوکس متهم شد از مسئولیت‌های خود کناره‌گیری کرد. قهرمان از اعضای حزب سبز یکی از احزاب چپ‌گرای مجلس نمایندگان نیوزیلند بوده و حالا جواب هیچ‌یک از خبرنگاران را درباره این اتهامات نمی‌دهد.

در آخر هفته‌ای که گذشت رسانه‌های نیوزیلند جزئیاتی درباره اتهامات خانم قهرمان و کناره‌گیری او از تمام مسئولیت‌هایش در پارلمان نوشتند. طبق این گزارشات تا به امروز دو اتهام دزدی از یک فروشگاه مربوط به این نماینده ۴٣ ساله مطرح شده است. اتهام اول مربوط به بیست‌وسوم دسامبر و ایام جشن کریسمس است.

طبق ادعاهای مطرح شده از منابع ناشناس، قهرمان در این روز به بوتیک «اسکاتیز» در اوکلند که یک فروشگاه لوکس لباس از برندهای خاص است می‌رود و نزدیک به ارزش ١۵ هزار دلار از این فروشگاه جنس برمی‌دارد. گفته شده کارمندان این بوتیک سعی کردند جلوی قهرمان را بگیرند تا بدون پرداخت از مغازه بیرون نرود اما موفق نمی‌شوند.

همچنین او از باز کردن و نشان دادن محتویات داخل کیف خود امتناع کرده و چندین جنس را که در کیف خود جا داده بوده با خود برده است. با این حال گفته شده چند ساعت بعد فردی ناشناس لباس‌ها را به مغازه پس آورده است. بعد از روشن شدن این اتهام مشخص شد اتهام یک دزدی دیگر هم از سمت قهرمان مطرح شده.

ادعا می‌شود که این دزدی هم از همین بوتیک بوده و هفته‌ها پیش از اتهام اول رخ داده است. در حال حاضر پلیس در حال پیگیری این پرونده است اما مسئولان بوتیک، پلیس و اعضای حزب سبز توضیحات بیشتری نداده‌اند. سخنگوی حزب سبز روز چهارشنبه اعلام کرد که حزب از اتهامات مطرح شده باخبر است و تا زمانی که این موضوع حل نشود قهرمان از تمام مسئولیت‌هایش کناره‌گیری می‌کند.

در سال ٢٠١٧ قهرمان اولین پناهنده‌ای شد که توانست در پارلمان نیوزیلند به عنوان نماینده انتخاب شود.

قهرمان که در تربت حیدریه مشهد به دنیا آمده، بعد از پایان جنگ ایران و عراق در ٩ سالگی به همراه خانواده به نیوزیلند پناهنده شد. آن‌ها اول به مالزی پرواز کردند و از آنجا به فیجی رفتند و در نهایت به اوکلند نیوزیلند رسیدند. پدر او در ایران کارمند کشاورزی و مادرش فارغ‌التحصیل روانشناسی کودک بود.

هفت صبح

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید