راه‌اندازی بزرگ‌ترین «سایت هسته‌ای پرتودهی گاما» در کشور

    کد خبر :732526

با توجه به افزایش جمعیت کره‌زمین، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشورها، تامین غذای مورد نیاز مردم، انبار و نگهداری صحیح و بدون ضایعات این مواد، افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از بروز عفونت در بدن افراد سالم است که این هدف جز با استفاده از تجهیزات کاملا استریل محقق نمی شود.

در ایران نیز برای نخستین بار شرکت دانش‌بنیان «شار پرتو ایرانیان» موفق به راه‌اندازی بزرگ‌ترین سایت هسته‌ای پرتودهی گاما شد.

سایت هسته‌ای پرتودهی گاما، برای تامین امنیت غذا، اقدامات درمانی و ذخایر راهبردی و مورد نیاز کشور به عنوان یک طرح کلان ملی فناوری راه‌اندازی شد و از اساسی‌ترین زیرساخت‌ها، برای تامین امنیت غذا به حساب می‌آید.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، شرکت با عقد قرارداد با شرکت‌های هندی، روسی و مجارستانی و با همت کارشناسان و متخصصان خود، توانسته خود را  به عنوان یکی از دارندگان دانش فنی طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سامانه‌های پرتودهی گاما در بخش‌خصوصی کشور معرفی کند.

رضا رفیعی با اشاره به اینکه این قوانین سخت‌گیرانه باعث شده که صادرات محصولات باغی، کشاورزی، غذایی و پزشکی کشور با مشکل مواجه شود، گفت: وجود این سایت، کمک بزرگی برای صادرکنندگان است تا محصولات خود را به صورت استانداردشده به دیگر کشورها ارسال کنند. همچنین، محصولات و خدمات این شرکت در کاهش واردات و جلوگیری از ارزبری هم موثر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید