راهکارهای درمان استرس شدید

    کد خبر :923505

 زمانی‌که فردی مبتلا به استرس شدید است باید از یک متخصص برای ایجاد یک برنامه درمانی که نیازهای فردی او را برآورده می‌کند کمک بگیرد. درمان ASD بر کاهش علائم، بهبود مکانیسم‌های مقابله و پیشگیری از PTSD متمرکز است.

گزینه های درمانی استرس شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان شناختی رفتاری (CBT)

پزشکان معمولا CBT را به‌عنوان اولین درمان برای افراد مبتلا به ASD توصیه می‌کنند. درمان شناختی رفتاری شامل کار با یک متخصص بهداشت روان آموزش‌دیده برای توسعه استراتژی‌های مقابله‌ای موثر است.

ذهن آگاهی

درمان‌های مبتنی بر ذهن آگاهی، تکنیک‌هایی را برای مدیریت استرس و انواع اضطراب آموزش می‌دهند. این موارد می‌تواند شامل مدیتیشن و تمرینات تنفسی باشد.

داروها

 یک متخصص برای درمان بیماری استرس شدید ممکن است داروهای ضد افسردگی یا ضد تشنج را جهت کمک به درمان علائم فرد تجویز کند.

نتیجه

 استرس شدید یک بیماری غیر معمول نیست و می‌تواند پس از تجربه یک رویداد آسیب‌زا رخ دهد. افرادی که شغلشان آن‌ها را در معرض حوادث آسیب‌زا قرار می‌دهد بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع اضطراب هستند. با این حال استرس شدید یک بیماری کوتاه مدت است که معمولا در عرض یک ماه برطرف می‌شود. اگر فردی بیش از یک ماه علائم بیماری استرس شدید را داشته باشد، پزشک او ممکن است رفتارهای فرد را زیر نظر گرفته و با توجه به آن‌ها راه‌های درمانی مختلف یا استفاده از انواع داروها را پیشنهاد کند.

هدف این درمان‌ها، کاهش علائم و کمک به فرد در ایجاد راهبردهای مقابله‌ای موثر است. همچنین تماس با دوستان و خانواده نیز می‌تواند به فرد کمک کند تا احساسات خود را درک کند و پس از یک رویداد آسیب‌زا به زندگی خود ادامه دهد. در نهایت بهترین کار این است که با یک متخصص مانند متخصصانی که در کلینیک مشاوره آنلاین پزشکی مدیست هستند تماس حاصل کرده و در مورد موقعیت خود و علائمی که تجربه می‌کنید با آن‌ها صحبت کنید. در این صورت می‌توانید از آن‌ها کمک گرفته و پس از آن زندگی آرام‌تری را تجربه کنید!

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید