رئیس جمعیت هلال احمر: قدرت و اختیار جذب نیرو نداریم

    کد خبر :884640

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ هزار امدادگر ماهانه ۲۴۰ ساعت و ۸ هزار امدادگر نیز ماهانه کمتر از ۱۰۰ ساعت کار می‌کنند اما بالاترین میزان حقوق دریافتی آنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که از این نظر در حق امدادگران بی انصافی شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر پیرحسین کولیوند عصر امروز در این دیدار گفت: دولت و نمایندگان مجلس از لحاظ اخلاقی و قانونی مکلفند از امدادگران هلال‌احمر که از جان خود برای کمک به مردم مایه می‌گذارند، حمایت کنند.

وی تصریح کرد: از رئیس مجلس، رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس برای توجه به بزرگترین نهاد امدادرسان کشور که در حال حاضر با مشکلات متعدد اعتباری و همچنین مشکل استخدام و بیمه امدادگران خود مواجه است، استمداد خواسته‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فرسوده بودن ناوگان خودرویی و امدادی و همچنین ناوگان امداد هوایی هلال‌احمر گفت: از سال ۹۲ تاکنون هیچگونه نوسازی در ناوگان امدادی هلال‌احمر انجام نگرفته و در حال حاضر پنج بالگرد این جمعیت زمین‌گیر شده و ۶ بالگرد نیز به تعمیرات نیاز دارند اما بودجه و اعتبارات لازم برای این منظور وجود ندارد.

کولیوند ادامه داد: انبارهای امدادی هلال‌احمر نیز با توجه به وقوع حوادث پیاپی در کشور، به تقویت و شارژ نیاز دارند و از نظر نیروی انسانی براساس قانون بودجه کشور، قدرت و اختیار جذب نیرو نداریم در حالی که امدادگران هلال‌احمر در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات و تجهیزات و رفاهیات، حتی با صورت‌های یخ زده در برف و کولاک به مردم امدادرسانی می کنند.

وی افزود: از راه‌های مختلف و با ارائه پیشنهادات کارساز به مجلس و دولت، پیگیر رسیدگی به وضعیت منابع اعتباری و بودجه هلال‌احمر، لزوم تقویت انبارهای امدادی و همچنین وضعیت استخدام و بیمه امدادگران بوده و به امدادگران قول داده‌ام صدای آنها را به گوش مسئولان برسانم.

رئیس جمعیت در این دیدارها با موافقت برای افزایش پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در نقاط پرتردد، حادثه‌خیز و مورد نیاز که براساس آمایش سرزمینی احصا شده‌اند، افزود: هلال‌احمر آمادگی دارد پایگاه‌های مورد نیاز را که از طریق منابع استانی در اختیار هلال‌احمر قرار می‌گیرد، تجهیز و راه‌اندازی کند.

بهروزی‌فر نماینده مردم فومن، ایری نماینده مردم کردکوی، گمیشان، بندر گز و ترکمن، سعادتی نماینده مردم بابل، زارعی نماینده مردم مازندران، نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر، ابراهیمی نماینده مردم دلفان، گودرزی نماینده مردم دورود و مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی بودند که امروز با رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید