رئیسی در دیدار با پوتین:

ما میز مذاکرات را ترک نکردیم/ از یک طرف مذاکره می‌کنند و از طرف دیگر تهدید/ فیلم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۰۹
  • کد خبر :940558

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده است،‌ امروز (۲۴ شهریور) با ولادیمیرپوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور کشورمان گفت: حسن نیت ایران امروز برای همه مشخص شده که ما میز مذاکرات را ترک نکردیم، لیکن عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن به تعهدات از جانب اروپایی‌ها برای خیلی‌ها روشن شده است.

وی در این دیدار ضمن تشکر از حمایت روسیه جهت عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: روابط ما عادی نیست، بلکه ماهیت استراتژیک دارد. اراده ایران بر توسعه روابط راهبردی با روسیه در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، هوا و فضا هست.

رئیسی با اشاره به دیدار ولادیمیرپوتین با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: نکات و محورهای راهبردی رهبر انقلاب مطرح کردند که دنبال تحقق آن خواهیم بود.

وی ضمن تشکر از روسیه به خاطر حمایت از ایران برای عضویت در اتحادیه اروسیا و بریکس گفت: همکاری ما در سازمان همکاری شانگهای و ارتباط جمهوری اسلامی با اعضای این سازمان می‌تواند در جهت توسعه اقتصادی برای ایران و توسعه منطقه کمک به سزایی داشته باشد.

رئیسی تاکید کرد که با پیگیری کمیسیون مشترک دو کشور، تفاهمات و توافقات بین دو کشور زودتر اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا تصور می‌کند هر کشوری را که تحریم کند،‌ آن کشور دیگر متوقف می‌شود و فهم و درک آنها در این قضیه خطاست.

آمریکا سالهاست ایران را تحریم کرده اما ملت بزرگ ایران تحریم و تهدیدها را برای خود به عنوان یک فرصت در رشد و پیشرفت تلقی کرده است. جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ها علیه روسیه را به هیچ عنوان قبول ندارد و این تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارتباط تجاری و اقتصادی خود را با روسیه توسعه خواهیم داد. ارتباط کشورهایی که توسط آمریکا تحریم شده‌اند با یکدیگر، می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و روز به روز آنها را حتی قوی‌تر کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: حسن نیت ایران امروز برای همه مشخص شده که ما میز مذاکرات را ترک نکردیم، لیکن عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن به تعهدات از جانب اروپایی‌ها برای خیلی‌ها روشن شده است. از یک طرف مذاکره می‌کنند و از طرفی تهدید؛ چه کسی در میان مذاکرات با تهدید نسبت به شورای حکام و دیگر مجامع مذاکره می‌کند؟ این لازمه حسن نیت نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید