ذوالنوری: ارتباط بیشتر بین طالبان و دولت افغانستان به نفع ایران خواهد بود

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ۹:۰۶
    کد خبر :461345

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «مذاکرات ایران با طالبان می‌تواند در ایجاد آرامش در منطقه موثر باشد»، گفت: هر چه بین دولت افغانستان و طالبان تفاهم بیشتری ایجاد شود، جا برای تکفیری‌ها تنگ‌تر شده و به دنبال آن از امکان وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، با اشاره به مذاکرات ایران با طالبان، اظهار کرد: در وهله اول مهم آن است که به این نکته توجه کنیم که دولت افغانستان طالبان را به عنوان یک واقعیت پذیرفته است و آن را به عنوان بخشی از خاک افغانستان می داند.

وی افزود: از طرف دیگر آمریکایی‌ها و عربستان از طالبان عبور کردند. با وجود این که آنها طالبان را درست کرده بودند، اما به ورژن پیشرفته آن یعنی “داعش” و “تکفیری‌ها” رسیده و از طالبان فاصله گرفتند. بر این اساس برای ایجاد آرامش در افغانستان باید ارتباطی بین دولت افغانستان و طالبان وجود داشته باشد تا بتوان جای تکفیری‌ها را در افغانستان تنگ کرد که در نهایت به نفع ما خواهد بود.

وی توضیح داد: آمریکایی ها تمامی توان را برای حاکم کردن تکفیری‌ها در افغانستان گذاشته اند تاکنون شش هزار نفر را به افغانستان منتقل کرده و می‌خواهند شبیه موج مهاجرت یهودی‌های دنیا به سمت فلسطین اشغالی آن را درباره تکفیری‌ها و استقرار در افغانستان پیاده کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع بندی، گفت: بر این اساس هر چه بین دولت افغانستان و طالبان تفاهم ایجاد شده و با یکدیگر کار کنند جا برای تکفیری‌ها تنگ تر شده و به دنبال آن از امکان وخیم تر شدن اوضاع جلوگیری به عمل می‌آید. لذا این مذاکرات می‌تواند در ایجاد آرامش در منطقه و حداقل جلوگیری از وخامت بیشتر آن موثر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید