بازتاب ایران

دِ هیل: ایران 6 روز قرنطینه کرونا را اجرا کرد/ اوراسیاریویو: مسائل جاری افغانستان برای ایران چه پیامدهایی دارد/ اورشلیم پُست: حزب الله واردات سوخت از ایران را آغاز می کند

    کد خبر :836806

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه دِ هیل، اندیشکده اوراسیاریویو و روزنامه اورشلیم پُست تأکید بر موضوعاتی چون ایران 6 روز قرنطینه کرونا را اجرا کرد، مسائل جاری افغانستان برای ایران چه پیامدهایی دارد، حزب الله واردات سوخت از ایران را آغاز می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

دِ هیل: ایران 6 روز قرنطینه کرونا را اجرا کرد

قرنطینه سراسری 6 روزه ایران در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: ایران 6 روز قرنطینه کرونا را اجرا کرد

ادامه می دهد: دولت ایران به دلیل افزایش موارد فعلی ویروس کرونا، قرنطینه 6 روزه را وضع کرد.

افزوده است: از روز دوشنبه همه سینماها، مشاغل، بازارهای عمومی، رستوران ها به طور موقت تعطیل می شوند، منع تردد بین شهری از یکشنبه تا جمعه اعمال می شود.

دِ هیل: ایران 6 روز قرنطینه کرونا را اجرا کرد

در پایان این روزنامه وضعیت ایران را به واسطه شیوع ویروس جهش یافته کرونا به نام دلتا نا مناسب ارزیابی کرده است.

اوراسیاریویو: مسائل جاری افغانستان برای ایران چه پیامدهایی دارد

در روزهای اخیر طالبان به سرعت خاک افغانستان را در کنترل خود گرفتند و موفق شدند رئیس جمهور اشرف غنی را از قدرت به زیر بکشند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: آنچه در افغانستان شروع شده است در افغانستان باقی نمی ماند: چین، هند و ایران با پیامدهای آن دست و پنجه نرم خواهند کرد.

ادامه می دهد: پیشروی های طالبان در افغانستان زمینه بازی آسیای میانه را تغییر می دهد که در آن چین، هند و ایالات متحده با رویکردهای رقیب زیرساخت محور رقابت می کنند.

افزوده است: سقوط دولت در افغانستان باعث می شود پروژه چابهار که برای دسترسی هند به آسیای میانه حائز اهمیت است افغانستان را از دست می دهد.

اوراسیاریویو: مسائل جاری افغانستان برای ایران چه پیامدهایی دارد

در پایان این اندیشکده شیوه رفتار طالبان با شیعیان هزاره را مهمترین عامل در روابط ایران و طالبان دانسته است.

اورشلیم پُست: حزب الله واردات سوخت از ایران را آغاز می کند

لبنان با کمبود سوخت روبرو است و سید حسن نصرالله اعلام کرده است برای تامین سوخت مورد نیاز اقدام به واردات از ایران می کند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: نصرالله می گوید واردات سوخت از ایران را آغاز می کند

ادامه می دهد: در لبنان کمبود سوخت باعث تشکیل صف های طولانی شده است، رهبر حزب الله قول وارد کردن سوخت از ایران را داده است.

اورشلیم پُست: حزب الله واردات سوخت از ایران را آغاز می کند

در پایان این روزنامه به نقل از سید حسن نصرالله آورده است که ایران به او اطمینان داده است که در کنار لبنان و دولت آن خواهد بود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید