دوری از استرس با تغییر در سبک زندگی

    کد خبر :254409

به اعتقاد روانشناسان اين سبك زندگي و باورهاي ماست كه زندگي شاد و بدون استرسي ايجاد مي‌كند؛ يعني گاه فقط كافي است تا سبك زندگي ما عوض شود. گاه تغييرات به ظاهر كوچك، اتفاقات شيريني به دنبال خواهد داشت. مانند:

درباره اينكه چه چيزي شما را خوشحال مي‌كند، به دقت فكر كنيد: در اين دنياي بزرگ چيزهاي متعددي هستند كه مايه خوشحالي ما مي‌شوند. فقط كافي است با دقت به آنها فكر كرده و براي رسيدن به آنها برنامه‌ريزي كنيد. رسيدن به اين اهداف، حس خوبي در شما ايجاد خواهد كرد.

با افراد مثبت و شاد رفت‌وآمد كنيد:

حتما شما هم اين ضرب‌المثل را شنيده‌ايد؛ كمال هم‌نشين در من اثر كرد. اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه حال خوب و بد، به‌ صورت مسري به اطراف سرايت مي‌كند؛ اگر با افرادي كه دائم از مشكلات گلايه مي‌كنند رفت‌وآمد كنيد، انتظار حال خوب انتظار زيادي است. پس از همين الآن سعي كنيد با افراد مثبت معاشرت كنيد تا سرزندگي آنها به شما هم سرايت كند.

هر روز براي خودتان وقت بگذاريد:

گاه كارهايي كه به ظاهر كوچك و بي‌اهميت هستند؛ مثل پياده‌روي، يك شام خوب، صحبت با يك دوست و… مي‌تواند حال ما را خوب كند. تاثير اين كارهاي به ظاهر كوچك بر شادماني ما، فوق‌العاده است. ليستي از اين كارهاي كوچك تهيه كرده و سعي كنيد هر روز حداقل يكي از آنها را انجام دهيد.

عقل سالم در بدن سالم است:

ورزش و تغديه سالم يكي از مهم‌ترين عوامل شادكامي است؛ از مصرف فست‌فودها تا جايي‌كه امكان دارد اجتناب كنيد و سعي كنيد حتما ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهيد.

خوش‌بين باشيد:

اجازه ندهيد ناراحتي و احساسات منفي وارد زندگي شما بشود. اين را بپذيريد كه مشكلات هم در كنار خوشي‌ها بخشي از زندگي ماست و ما در سختي‌ها ساخته شده و رشد مي‌كنيم؛ زماني‌كه با مشكلات برخورد مي‌كنيد با خود بگوييد اين روزها تمام مي‌شود و از جملات مثبتي مثل تو قوي باش، حتما مي‌تواني حلش كني و… استفاده كنيد.

خودتان را سرگرم كنيد:

طبق تحقيقات، افرادي‌كه براي زندگي خود برنامه دارند و هر روز كارهايي دارند تا آنها را انجام دهند، در مقايسه با سايرين زندگي شادتري را تجربه مي‌كنند. يك كار جديد، يادگيري مهارت‌هاي متنوع و… مي‌تواند ذهن شما را درگير كرده و موجب نشاط شود.

در كارهاي خير شركت كنيد:

كمك به ديگران و مايه تسكين و آرامش ديگران بودن، تاثير فوق‌العاده‌اي بر آرامش و نشاط ما خواهد داشت. تقسيم شادي با سايرين، طعم شادي را بيشتر و طولاني‌تر مي‌كند. مهم نيست ما چگونه به ديگران كمك مي‌كنيم؛ گاه يك همدردي صميمانه، كلمات تسكين‌بخش و… باعث ايجاد نشاط در ديگران و به‌تبع آن در وجود خود ما خواهد شد.

بخشش را امتحان كنيد:

ناراحتي و دلخوري از ديگران، همانند باري سنگين بردوش ماست و تا زماني‌كه بخشش را امتحان نكرده و ديگران را از صميم قلب نبخشيده‌ايم، اين‌بار سنگين را زمين نگذاشته و همه‌جا با خود مي‌بريم. بخشش باعث كاهش فشار خون و ضربان قلب مي‌شود و به آرامش شما كمك بسياري مي‌كند.

سيستم حمايت اجتماعي قوي داشته باشيد:

دوستان خوب و خانواده گرم ازجمله عواملي هستند كه به نشاط ما كمك فراواني مي‌كنند. اطمينان از اينكه در شرايط سخت افرادي هستند كه به ما كمك خواهند كرد و حال ما براي آنها مهم است و مي‌توانيم از آنها تقاضاي كمك كنيم، تاثير زيادي در آرامش ما خواهد داشت.

مهارت‌هاي ارتباطي خود را افزايش دهيد:

توانايي ارتباط موثر، حل مساله، مديريت استرس، توانايي نه گفتن و… ازجمله مهارت‌هاي ارتباطي مهمي هستند كه با پيشگيري از بروز مشكلاتي در آينده، به حفظ شادماني ما كمك فراواني مي‌كنند.

فراموش نكنيد نگرش شما به مشكلات بسيار مهم‌تر از خود مشكل است:

به مشكل به عنوان يك فرصت براي رشد و بالندگي نگاه كنيد. بسياري از مشكلات، سرآغاز يك قدم بزرگ و زندگي جديد براي ماست. كافي است تا نكته پنهان در هر مشكل را يافت و آن‌وقت است كه مشكلات تبديل به شكلات مي‌شوند.

در حال زندگي كنيد:

روزنامه آرمان امروز:ازلحظه استفاده كنيد. حال انتخاب با شماست كه از اين به بعد چگونه زندگي كنيد؛ با نشاط و شادماني يا با ناراحتي و افسردگي.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید