دستگیری بزرگترین سارق رمزارز جهان

    کد خبر :863484

همانطور که می‌دانید در چند سال اخیر رمزارزها و دنیای پول دیجیتال با استقبال پرشوری مواجه شده و هر روز به تعداد ماینرها و رمزارزها اضافه می‌شود. اما مسئله‌ی امنیت رمزارزها همیشه یکی از سوالات اساسی در این زمینه بوده و هنوز هم در حال بررسی و پیشرفت است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_  بر اساس جدیدترین خبرها، اخیراً پلیس کانادا نوجوانی را به جرم سرقت 36.5 میلیون دلار رمزارز دستگیر کرد. به تازگی پلیس کانادا اعلام کرد نوجوانی که مقداری زیادی رمزارز به ارزش بیش از 36.5 میلیون دلار (46 میلیون دلار کانادایی) را از یکی از شهروندان آمریکا به سرقت برده بود، دستگیر کرده‌اند. مسئولین یکی از شهرهای Ontario در این باره بیان کردند: این واقعه بزرگترین سرقت رمزارز به دست یک نفر در کل تاریخ است.

طبق گزارش اخیر، مالک اصلی این مقدار رمزارز قربانی یک حمله‌ی SIM swap شده است؛ به این صورت که شماره تلفن این فرد به سرقت رفته و از آن برای عبور از احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) استفاده شده است. در نتیجه‌ی این حمله اجازه‌ی دسترسی به حساب وی صادر شده است.

جالب اینجاست که سارق جوان مقداری از این پول را برای خرید یک «نام کاربری کمیاب» خرج کرده است و پلیس شهر همیلتون و FBI هم با استفاده از همین تراکنش توانسته‌اند فرد خاطی را شناسایی کنند. پلیس کانادا در زمان دستگیری وی نیز حدود 7 میلیون دلار کانادایی (5.5 میلیون دلار آمریکا) کشف و ضبط کردند.

در نظر داشته باشید این اولین گزارش سرقت رمزارز و پول دیجیتال نیست، بلکه در سال 2021 چندین مورد از این خبرها منتشر شده است. برای مثال در ماه ژوئیه، سرمایه‌دارانی در آفریقای جنوبی به دلیل فرار بنیان‌گذاران بزرگترین صرافی رمزارز این کشور، مقدار زیادی بیت کوین به ارزش 3.6 میلیون دلار از دست دادند. در همین ماه پلیس انگلیس نیز چیزی در حدود 158 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته را کشف و ضبط کرد. اما با این وجود، با توجه به میزان رمزارز به سرقت رفته در حمله‌ی اخیر، هم‌اکنون این نوجوان کانادایی بزرگترین سارق رمزارز دنیا محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید