دستور وزیر صنعت برای برخورد قاطع با قاچاق، دلالی و احتکار بدون ترس از جنجال‎ها

  • اقتصادی
  • یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
    کد خبر :541014

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخورد قاطع با قاچاق، دلالی و احتکار، بدون هراس از جنجال‌ها، باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ وزیر صمت در جلسه شورای معاونین با ابراز اینکه “باید سناریو‌های مقابله با جنگ اقتصادی را در اختیار داشته باشیم”، گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خرید‌های خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال‌ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.

رضا رحمانی افزود: نیاز امروز ما داشتن مدیرانی شجاع، امیدوار و جهادی است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اشراف میدانی بر مشکلات داشته باشند؛ بنابراین رخوت، سستی و ترس مدیریتی در این شرایط پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی باید در رأس این سبک مدیریتی قرار بگیرد.

وی با تصریح به اینکه “باید در برابر دشمن ابتکار عمل داشته باشیم”، گفت: در این خصوص همه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های ذی‌ربط باید سناریو‌های مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و هر گونه وضعیت بحران‌آفرین را در اختیار داشته باشند.

رحمانی ادامه داد: باید از موارد مورد نیاز واحد‌های تولیدی اعم از ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه، بانک اطلاعاتی جامع تهیه شود. همین طور باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که به‌دنبال آن‌ها از تمام ظرفیت‌های داخل کشور برای رفع نیاز‌ها استفاده شود.

وی تأکید کرد: نگذارید عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب مانع استفاده و بهره بردن از پتانسیل‌های داخلی و نوآوری‌های جوانان کشور شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای فراهم کردن بستر‌های سهولت کسب‌وکار با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط تلاش شود.

رحمانی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از نظر نخبگان و صاحبان تجربه و تخصص نسبت به شناسایی مقررات و قوانین متناقض اقدام شود تا از فرصت‌ها و ساختار‌های پدیدآمده همچون شورای عالی هماهنگی قوا برای اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

بنا بر این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد همه معاونت‌ها و رؤسای سازمان‌ها مبتنی بر راهبرد‌های فوق، آرایش سازمانی لازم را اتخاذ و گزارشی از اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام، ​ تهیه کنند، همچنین برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را به‌صورت هوشمند در قالب الزامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به‌صورت دوره‌ای برای اخذ تصمیم و گزارش به مقام معظم رهبری آماده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید