درمان کرونا با این آنتی بیوتیک طبیعی

    کد خبر :874317
درمان کرونا با این آنتی بیوتیک طبیعی

عصاره سیر دارای ترکیبات ارگانوسولفور است که خواص قوی آنتی‌اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد.

یکی از مقامات ارشد بخش تحقیقات بیوتکنولوژی اظهار کرد: بررسی کامل عصاره سیر با توجه به تجزیه کیفی و فعالیت بیولوژیکی آن در شرایط خارج از ارگانیسم و درون یک موجود زنده مورد هدف قرار گرفت. نتایج این مطالعه ممکن است به فواید عصاره سیر در درمان کووید -۱۹ کمک کند.

در این تحقیق ویژگی‌های عصاره سیر شامل ترکیبات، شاخص ضریب شکست، چسبندگی و غلظت آن مورد بررسی قرار گرفت.

پزشکان آیورودا (طب سنتی هند) ادعا می‌کنند که سیر یکی از کارآمدترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی در برابر طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها و باکتری‌هاست.

سوچتا خیبر، دانشمند مرکز پردازش بیولوژیکی نوآورانه و کاربردی بیان کرد: ترکیبات ارگانوسولفور و فلاونوئید موجود در سیر مسئول تقویت سیستم ایمنی هستند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه سیر و محصولات مشتق شده از آن به‌عنوان یک درمان کمکی امکان‌پذیر است و عوارض جانبی و سمیت ناشی از داروهای اصلی مورد استفاده در درمان بیماری را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: بررسی مقاومت سارس-کوو-۲ (SARS-CoV-۲ ) در برابر ترکیبات موجود در عصاره سیر نشان داد: ۱۷ ترکیب ارگانوسولفور که ۹۹.۴ درصد از عصاره سیر را تشکیل می‌دهند، دارای تعاملات قوی با اسیدهای آمینه پروتئین ACE۲ و پروتئاز اصلی PDB۶LU۷ سارس-کوو-۲ است.

به گزارش صدا وسيما، نتایج نشان داد که عصاره سیر منبع آنتی‌ویروس طبیعی ارزشمندی است که به جلوگیری از حمله ویروس کرونا به بدن انسان کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید