درخواست فرمانده آمریکایی برای تشکیل سامانه پدافندی علیه ایران

    کد خبر :738670

«کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای تروریست‌ آمریکایی در منطقه غرب آسیا از متحدان آمریکا در منطقه خواستار شد علیه ایران، «پدافند مشترک» تشکیل دهند.

مک‌کنزی در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ این اظهارات را مطرح کرده است. بلومبرگ نوشته او به دنبال احیای تلاش‌های اجرانشده‌ای است که خواستار توسعه سامانه‌ای مشترک برای ردیابی «تهدیدها» از جانب ایران است.

مک‌کنزی گفت: «چیزی که ما در نهایت می‌خواهیم این است که بتوانیم مشترکاً یک تصویر عملیاتی از جانب همه اعضای شورای همکاری خلیج [فارس] داشته باشیم تا آنها هم بتوانند بر اساس درون‌دادهای تهدید عمل کنند.»

وی اضافه کرد: «در یک فضای بی‌نقص، ترجیح ما سیدن به نقطه‌ای است که بتوانیم تصویر عملیاتی مشترکی داشته باشیم که همه آن را می‌بینند.»

مک‌کنزی گفت هماهنگ‌سازی واکنش‌ها دست‌کم از سال ۲۰۱۰ که او مدیر دفتر امور برنامه‌ریزی سنت‌کام بوده هدفی بوده که دنبال شده است.

او گفت نگرانی‌ها در منطقه درباره پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه موشک‌های بالیستیک، «به نوعی به ما کمک کرده‌اند کمی به سمت این هدف حرکت کنیم ولی هنوز به نقطه مقصد نرسیده‌ایم.»

مک‌کنزی در ادامه گفت: «ببینید، من وظیفه نظارت بر چنین سامانه‌ای را بر عهده نخواهم داشت. مسائل مربوط به حاکمیت کشورها مطرح است. مسائلی که منحصر به هر کشور هستند وجود دارند و ما همه این مسائل را پشت سر نگذاشته‌ایم. اما من فکر می‌کنم که ما در بهترین نقطه ممکن [نسبت به سال‌های قبل‌تر] قرار داریم.»

به گزارش فارس،او اضافه کرد حتی با وجود سرعت گرفتن تهدیدهای ناشی از ایران تأسیس یک سامانه عملیاتی یکپارچه مستلزم این است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس «به یکدیگر اعتماد کنند، ضمن اینکه آنها باید اراده داشته باشند تا چنین اطلاعاتی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید