سرپرست آموزش و پرورش عشایر عنوان کرد

درخواست حذف «سرباز معلم» از آموزش و پرورش عشایر

    کد خبر :186673

سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش حذف «سرباز معلم» جهت آموزش دانش آموزان عشایر و راه‌اندازی دوباره «تربیت معلم عشایر» را از جمله راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی آموزش و پرورش عشایر دانست و گفت: به‌کارگیری معلمان چندمهارتی در مناطق عشایری می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. این معلمان تصویری از طرح چندپیشگان اوایل انقلاب هستند که مهارت‌های مختلفی در زمینه بهداشت، ورزش، کتابداری، مهارت‌های فنی و مشاوره را همزمان دارا بودند.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، دانش آموزان عشایر را به چهار دلیل نیازمند توجه بیشتر دانست و اظهار کرد: محروم بودن این دانش‌آموزان از منابع آموزشی یکسان، تغذیه مناسب و مانند آن، کمتر توسعه یافته بودن مناطق زندگی آنها، سکونت در 13 نقطه مرزی کشور و دوزبانه بودن این چهار علت است.

وی افزود: اکنون حدود 7000 دانش آموز دوزبانه داریم، در حالی که هیچ دانش آموز دیگری این شرایط را ندارد که دوزبانه باشد و در منطقه مرزی و با دشواری‌های خاص آن زندگی کند و از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی نیز محروم باشد و استان محل زندگی‌اش حتی از محبت آسمان هم بی‌بهره باشد و دچارخشکسالی شود.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش حذف سرباز معلم جهت آموزش دانش آموزان عشایر و راه‌اندازی دوباره تربیت معلم عشایر را از جمله راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی دانست و گفت: بکارگیری معلمان چندمهارتی در مناطق عشایری می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، این معلمان تصویری از طرح چندپیشگان اوایل انقلاب هستند که مهارت‌های مختلفی در زمینه بهداشت، ورزش، کتابداری، مهارت‌های فنی و مشاوره را همزمان دارا بودند و بر اساس ماده 6 اساسنامه مدارس عشایری که به امضای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است؛ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جهاد کشاورزی موظف شده‌اند آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را با ایجاد کارگاه‌های سیار آموزشی ایجاد کنند.

سیفی خواستار اجرای کامل ماده 14 اساسنامه مدارس عشایری شد که بر اساس آن ” وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاصی با عنوان”توسعه آموزش و پرورش عشایری” با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین و در لوایح بودجه سالانه منظور کند.

وی تاکید کرد: یکسان بودن حقوق و مزایای معلمان عشایری و عدم پرداخت حق کوچ معلمان سیار، عدم پرداخت حق بیتوته و عدم پرداخت حق آمد و شد که در ماده 13 اساسنامه مدارس عشایر به صراحت به آن اشاره شده است، خواسته به حق معلمان بی ادعای عشایری بوده و امیدوارم وزیر آموزش و پرورش با درایت و تیزبینی که دارد، این موضوعات را در اولویت خود قرار دهد.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: هم اکنون 500 چادر و 800 کانکس در 23 استان کشور نیاز داریم تا شرایط فعلی آموزش و پرورش عشایر را تثبیت شده نگه داریم، امیدواریم که قرارگاه سازندگی خاتم با قول مساعدی که داده است این مشکل را تا قبل از زمستان برطرف کند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید