به گزارش رکنا، متن پیش رو از روزنامه خراسان و بررسی روان‌شناسانه ماجرای دختر جوانی است که برای کمک به خواستگارش و مجاب‌کردن والدینش برای جواب مثبت به او، خودش را ربود و نقشه اخاذی‌اش را اجرا کرد

اتفاقات عجیب و غریبی توسط بعضی دختر و پسرهای دم بخت برای جلب رضایت والدین‌شان رخ می‌دهد که برای همه متعجب‌کننده است. داستان دختری که خود را ربود تا به خواستگارش کمک کند، از این حکایت‌هاست. ماجرا از چند روز قبل شروع شده که خانواده دختری جوان با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از ربوده شدن فرزند خود به نام کتایون خبر دادند. در ادامه، مروری کوتاه بر این پرونده جنایی خواهیم داشت و چند نکته از منظرروان‌شناسی در همین باره خواهیم گفت.

 همدستی با خواستگار برای اخاذی از والدین

بعد از اعلام ربوده‌شدن دختر جوان، کارآگاهان با شروع تحقیقات و در جریان رصد تلفن‌همراه و بررسی سوابق تماس‌های دختر جوان پی بردند او در فضای‌مجازی با پسری آشنا شده است که با هم قول و قرارهایی گذاشته بودند و پس از هماهنگی با هم، پسر جوان به خواستگاری او هم رفته بود، اما خانواده جواب رد به پسر داده و اعلام کرده‌اند که جواب فعلاً منفی است و اگر پسر حداقل یک خودروی شاسی‌بلند داشته باشد امکان تجدید نظر وجود دارد. به این ترتیب، ماموران به پسر خواستگار شک کردند و وقتی با دستور قضایی برای دستگیری او اقدام کردند، در خانه او دختر جوان را هم پیدا کردند و به این ترتیب پرونده آدم‌ربایی مختومه شد، چون اصلاً آدم‌ربایی رخ نداده بود و دختر جوان با خواستگارش همدست شده بود تا از پدر و مادرش دو میلیارد برای پسر جوان بگیرند تا ماشین بخرد و بتواند رضایت خانواده دختر را جلب کند.