خوشحالی ضد انقلاب از «ثبت‌نام احمدی‌نژاد»/ تلاش برای امنیتی کردن فضای انتخابات

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ۱۵:۴۰

پس از ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که برخلاف اظهارات قبلی وی مبنی بر عدم حضور در مبارزات انتخابات بود، رسانه‌های ضدانقلاب از این اقدام وی استقبال کردند.

در طی هفته گذشته پوشش خبری – تحلیلی رسانه‌های ضدانقلاب از فضای انتخاباتی ایران، در آستانه دو انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای شهر و روستا بیش‌ازپیش شده است. تمرکز اصلی این رسانه‌ها، پیگیری فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در خصوص نامزدهای ریاست جمهوری بوده است؛ روند تحولات انتخاباتی به‌گونه‌ای است که هیچ از رسانه‌های بیگانه نمی‌توانند با اتهام مهندسی انتخابات، حتی “جریان پیروز این مبارزات انتخاباتی” را پیش‌بینی نمایند.

انعکاس نحوه رپرتاژ خبری تحلیلی رسانه‌های معاند می‌تواند علاوه بر آگاهی‌بخش نسبت به رویکرد آن‌ها در قبال کاندیداهای مختلف، از برنامه‌های مخرب ضد تبلیغاتی این رسانه‌ها پرده‌برداری نماید. آنچه در ادامه آمده مهم‌ترین محورهای رسانه‌های ضدانقلاب در طی چندروزه گذشته بوده است.

*******

* خوشحالی ضدانقلاب از ثبت‌نام احمدی‌نژاد

پس از ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که برخلاف اظهارات قبلی وی مبنی بر عدم حضور در مبارزات انتخابات بود، رسانه‌های ضدانقلاب “از این اقدام وی استقبال کردند”.

این در حالی است که با ثبت‌نام دیگر چهره‌های جریان اصولگرا در انتخابات دوازدهم، رسانه‌های معاند موجی از تخریب را علیه آنان آغاز می‌کردند که نمونه آن را در مورد نامزدهای جمنا به خوبی می‌توان ملاحظه کرد.

هر چند برخی رسانه‌ها مانند بی‌بی‌سی فارسی به نقل از سعید حجاریان، ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد را خلاف توصیه‌های آیت‌الله خامنه‌ای ندانستند اما اعلام رسمی کاندیداتوری احمدی‌نژاد برخلاف توصیه چند ماه قبل مقام معظم رهبری موجب خوشحالی رسانه‌های ضدانقلاب شد، دراین‌باره شبکه سلطنتی انگلیس بی‌بی‌سی فارسی در اخبار و تحلیل‌های خود نوشت که احمدی‌نژاد، توصیه رهبر ایران را به معنای نهی نمی‌داند.

بی‌بی‌سی فارسی تلویحاً از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات استقبال کرد

درعین‌حال برخی رسانه‌ها هم از بقایی به‌عنوان ضربه‌گیر احمدی‌نژاد یاد کرده و نامزد واقعی را خود وی عنوان کردند. دویچه وله فارسی در این رابطه نوشت: برخی ناظران تلاش و تکاپوی انتخاباتی کنونی احمدی‌نژاد را حرکت با چراغ خاموش تلقی می‌کنند و آن را نوعی طرح شعار و برنامه می‌دانند که بقایی صرفاً نامزدی پوششی و نه واقعی آن است. از این منظر، احمدی‌نژاد با تمرکز بر نامزدی بقایی تا اطلاع ثانوی با طرح شعارها و مطالبات “جذاب” برای قشرهایی از جامعه، مانند افزایش یارانه‌ها تا ۲۵۰ هزار تومان برای هر نفر، سهم عمده‌ای را از فضای انتخاباتی به خود اختصاص خواهد داد و هم‌زمان چند وزیر یا معاون همچنان وفادار به خود را برای شرکت در نام‌نویسی ترغیب خواهد کرد.

کانال تلگرامی رادیو فردا نیز به نقل از عبدالرضا داوری مدعی شد: سلب حق نامزدی از احمدی‌نژاد فقط با حکم حکومتی میسر است

برخی نیز با انتشار نامه چند ماه قبل محمود احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب که در آن تبعیت خود را از ایشان اعلام کرده بود، بر بی‌توجهی رئیس‌جمهور سابق به توصیه رهبری تکیه کرده و از وی به‌عنوان چهره‌ای مقابل نظام و رهبری تصویرسازی کردند.

 

* ثبت‌نام زنان و دغدغه‌های فمینیستی ضدانقلاب

یکی دیگر از نکاتی که رسانه‌های ضدانقلاب تلاش دارند تا در ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به شکل ویژه‌ای آن را برجسته نمایند، موضوع حضور زنان و دغدغه‌های فمینیستی است. در این خصوص به دفعات از مخاطبین در مورد رجل سیاسی بودن زنان سؤال شده است و این گفته وزیر کشور “که زنان شامل رجل سیاسی نیستند” با ارائه تحلیل‌های جهت‌دار به دفعات باز نشر شد.

جریان ضدانقلاب سعی دارد تا با هدف توسعه خواسته‌های فمینیستی در ایران و بدون توجه به دلایل منطقی عدم امکان تأیید صلاحیت زنان، از آن به‌عنوان یک “محرومیت و نابرابری حقوق زنان و مردان” یاد کند.

رحمانی فضلی اعلام کرد که طبق قانون رجل سیاسی شامل زنان نمی‌شود

عدم امکان تأیید صلاحیت زنان در انتخابات مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب بوده است

* ترسیم وضعیتی امنیتی از فضای انتخابات

طی چند ساله گذشته یکی از سیاست‌های ثابت رسانه‌ای ضدانقلاب در جریان انتخابات ایران “ترسیم فضای امنیتی و خفقان” بوده است. این رسانه‌های معاند تلاش دارند تا در قالب گزارش، خبر، طنز و تحلیل، فضای جامعه ایران در آستانه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری به شدت امنیتی نشان داده و علی‌رغم آزادی احزاب و گروه‌ها برای تبلیغات نامزد مورد نظر خود، بر ادعای وجود محدودیت‌های امنیتی برای برگزاری انتخاباتی آزاد تمرکز کنند.

رادیو زمانه به نقل از معاون امنیتی وزارت کشور نوشت: با نقض‌کنندگان امنیت انتخابات شدیداً برخورد می‌شود

در این خصوص رادیو زمانه در تیتری نوشت: «برخی کاندیداهای شورا توسط هیئت‌های نظارت استان‌ها تهدید می‌شوند». این رسانه ضدانقلاب در ادامه به نقل بهرام پارسایی، عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا مدعی شد که مطلع شده است که در روزهای اخیر برخی از اعضای هیئت نظارت استانی از بعضی نامزدهای انتخاباتی در چند استان کشور خواسته‌اند پیش از آنکه از سوی این هیئت‌ها رد صلاحیت شوند، به خاطر حفظ آبرویشان انصراف دهند.

در این میان انتشار اظهارات مضحک آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رسانه‌های ضدانقلاب هم قابل توجه است. وی نیز در این راستا اعلام کرده است که از شنیدن خبر ترور حسن روحانی در جریان انتخابات ایران متعجب نخواهد شد!

* تشدید حملات علیه حجت الاسلام رئیسی

پس از اعلام رسمی ورود حجت الاسلام رئیسی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری و حضور وی در وزارت کشور برای ثبت‌نام در رقابت‌های انتخاباتی، هجمه رسانه‌های ضدانقلاب علیه وی دوچندان شد؛ توهین و تمسخر یکی از مصادیق تخریب ایشان است.

برخی کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب از قالب تمسخر به‌عنوان بخشی از پروژه تخریب استفاده می‌کنند

هر چند ضدانقلاب از ثبت‌نام احمدی‌نژاد اظهار رضایت کرده اما همراهی برخی مدیران و وزیران دولت نهم و دهم با حاج آقای رئیسی زمینه شده تا این رسانه از ترفند این همانی محمود احمدی‌نژاد و آقای رئیسی استفاده نمایند؛ به‌احتمال‌زیاد استراتژی “نه به احمدی‌نژاد با نه به رئیسی” در دستور کار انتخاباتی رسانه‌های ضدانقلاب قرار گیرد.

هر چند یکی از نقاط مثبت در کارنامه آقای رئیسی مبارزه با جریان نفاق و مجازات گروهک‌های تروریستی است، اما رسانه‌های ضدانقلاب با قلب واقعیت سعی دارند تا با مظلوم‌نمایی از فرقه جنایتکار رجوی، ضمن تطهیر منافقین، تصویر مخدوش از آقای رئیسی به جامعه منتقل کنند.

* دروغ؛ کلیدواژه‌ای برای تخریب رقبا

“دروغ” کلیدواژه‌ای است که مجدداً از سوی رسانه‌های ضدانقلاب برای زیر سؤال بردن منتقدین دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. آغاز این حرکت پس‌ازآن بود که حسن روحانی در سخنانی تأکید کرد که کشور دو انتخابات پیش رو دارد و افزود که در کارزارهای تبلیغات انتخاباتی نباید “به مردم دروغ” گفت.

آقای روحانی در آخرین نشست خبری خود پیش از برگزاری انتخابات گفت که احزاب، افراد و جناح‌ها نباید سخن غیردقیق به مردم بگویند. رئیس دولت یازدهم با متهم کردن منتقدین به دروغ‌گویی گفت: “بالاترین خیانت دروغ به مردم است.” بی‌بی‌سی فارسی که در دوران فتنه 88 برای تخریب نظام به طور مرتب نظام را به دروغ‌گویی متهم می‌نمود، تلاش کرد تا مجدد این بخش از اظهارات روحانی را به شکل ویژه‌ای برجسته نماید.

رادیو زمانه نوشت که حسن روحانی رقبایش را به حقیقت‌گویی دعوت کرد

در همین راستا بی‌بی‌سی به نقل از وزیر بهداشت نوشت: با رفتار نادرست سیاسی به سلامت روان مردم آسیب نزنید. آقای هاشمی در اظهارات خود با اشاره تلویحی به رقبای دولت در جریان انتخابات آنان را متهم به سخنان خلاف واقع کرده و گفته است: “کسانی که تخریب و تحقیر می‌کنند، گزارش خلاف واقع و وعده بیجا می‌دهند، امید بیجا ایجاد می‌کنند یا سطح توقعات مردم را بالا می‌برند، بر اعصاب و روان آن‌ها اثر می‌گذارند”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید