توضیحات مدیرمسئول درباره توقیف رکنا

    کد خبر :886230
توضیحات مدیرمسئول درباره توقیف رکنا

مدیر مسؤول پایگاه خبری رکنا، در زمینه توقیف این رسانه در آستانه ۶ سالگی آن بیان کرد: متاسفانه حامل خبر خوبی برای دنبال کنندگان رسانه رکنا نیستم. پایگاه خبری ما به دلیل انتشار خبر تلخ و دردناک اهواز که همه ما و مردم را آزرده خاطر کرد، توقیف شد. از روز نخست که بنده در مطبوعات فعالیت می‌کنم و نزدیک ۴ دهه از آن می‌گذرد همیشه تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده ام.

مسعود ابراهیمی تاکید کرد: بنده رای هیات نظارت بر مطبوعات را که بر اساس وظایفی که دارند و برهمین اساس نیز رای را صادر کرده اند پذیرفته و امیدوار هستیم که در جلسات دادگاه بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم تا دوباره در خدمت کاربران و مردم باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه ما برای رفع توقیف پایگاه خبری رکنا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تصریح کرد: ما بر اساس رسالت خبری خود، با وجود اینکه خبر اهواز بسیار وحشتناک و فاجعه آمیز بود، اما توسط خبرنگار ما در اهواز با هماهنگی با پلیس خبر را پیگیری و آن را منتشر کردیم.

مدیر مسؤول رکنا افزود: فیلم قتل عروس ۱۷ ساله توسط شوهرش در اهواز در کانال‌های تلگرامی استان خوزستان و سایر استان‌ها در حال پخش بود. دلیل اصلی ورود ما به این موضوع نیز همین مسئله بود تا از شایعات که معمولا با این اخبار انتشار پیدا می‌کند جلوگیری کنیم. همچنین هشدار‌های لازم در ابتدای این فیلم آورده شده بود، اما متاسفانه عمق این فاجعه آنقدر بزرگ بود که خاطر تعدادی از هموطنانمان را جریحه دار کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه رای هیات نظارت را می‌پذیریم، اما باید تاکید کنم که نگاه ما فقط اطلاع رسانی بوده است خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که جرم و جنایت در کشور اسلامی ما ریشه کن شود و رسانه‌ها به دنبال اخبار خوب و شادی آور باشند. این امید دست یافتنی است و باید همه ما کمک کنیم که این اتفاق رخ بدهد. همچنین امیددارم و امید می‌دهم به ۵۰ خبرنگاری که در مجموعه ما کار می‌کنند تا در چارچوب قانون فرصتی پیش بیاید که ما بتوانیم دوباره رکنا را احیا کنیم و از توقیف خارج شود تا در خدمت بقیه رسانه‌ها و افراد و مسئولین باشیم.

رکنا، بعد از انتشار فیلمی از ماجرای سربریدن عروس ۱۷ ساله توسط همسرش در اهواز، توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید