حمایت مجدد چین از هنگ‌کنگ برای پایان دادن به اعتراضات خشونت‌آمیز

    کد خبر :602543

دولت چین بار دیگر از مواضع دولت محلی هنگ کنگ برای پایان دادن به اعتراضات خشونت امیز حمایت کرد.

سخنگوی هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه (امروز) گفت که دولت مرکزی چین به طور کامل از دولت و «کری لام» رهبر هنگ‌ کنگ حمایت می‌کند تا از تمام راه‌های قانونی برای پایان دادن به اعتراضات خشونت‌آمیز استفاده کنند.

«شولوئینگ» سخنگوی دولت مرکزی هنگ‌کنگ و دفتر امور ماکائو در یک نشست خبری گفت که دفاتر دولت مرکزی در هنگ‌کنگ نماینده یک ایالت هستند و عزت و امنیت‌شان نباید به چالش کشیده شود.

براساس گزارش «رویترز»، مردم هنگ کنگ از چند هفته پیش در اعتراض به طرح استرداد مجرمین به چین در پارلمان محلی این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

به گزارش فارس ،با این‌حال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید