حضور گورباچف در آگهی تبلغیاتی “پیتزا هات” را ببینید

    کد خبر :936719
گورباچف - پیتزا هات

میخائیل گورباچف آخرین رهبر جماهیر شوروی در آگهی تبلیغاتی «پیتزا هات» حضوری جنجالی داشت.

این تبلیغ از سال ۱۹۹۸ در بسیاری از کشورهای جهان به‌جز روسیه پخش شد.

گورباچف از درآمد آن که نمایش پیروزی سرمایه‌داری در روسیه توصیف شد، برای تامین مالی پروژه‌های بنیادش استفاده کرد./ ایندپیندنت

در آن دوران گورباچوف برای تحقق آرزوهای خود و فراموش نشدن در عصر جدید به پول زیادی نیاز داشت. او نمی توانست صرفا به حق الزحمه سخنرانی های عمومی خود اقتناع کند. هیچ کس در روسیه انگیزه یا توان مالی برای پشتیبانی از او را نداشت.

به نوشته فارین پالسی؛ در اواخر عمر شوروی، سیاست های اقتصادی گورباچوف به برخی شرکت های خارجی از جمله پیتزا هات اجازه داد که به بازار این کشور دسترسی پیدا کنند. در غیر این صورت، شرایط لازم برای همکاری بر سر آگهی تبلیغاتی نیز فراهم نمی شد. این آگهی در یکی از شعبه های پیتزا هات در نزدیکی میدان سرخ، فیلم برداری شدو گفته می شود گورباچف برای حضور در این آگهی یک میلیون دلار دریافت کرد.

همه عوامل تولید این تبلیغ خاطره خوبی از فرایند ساخت آن دارند. آن ها با یکی از رهبران مشهور دنیا دیدار کردند و برند پیتزا هات مورد توجه دنیا قرار گرفت. سال ها بعد این آگهی دوباره در فضای آنلاین بر سر زبان ها افتاد.

البته آقای گورباچوف کمتر از میراث این پروژه راضی بوده است. این آگهی تجاری توانست برای مدت محدودی منابع مالی بنیاد رهبر سابق شوروی را تامین کند. یک سال بعد او به روزنامه گاردین گفته بود که همه پس انداز خود را در بحران اقتصادی سال 1998 از دست داده است. همسر او در سال 1999 به دلیل سرطان جان خود را از دست داد. آقای گورباچوف امیدوار بود که بتواند در دوران بازنشستگی کشور خود را به سمت آزادی و دموکراسی بیشتر هدایت کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید