جیپ کامندر ۲۰۲۲ با طراحی جدید و ظرفیت هفت سرنشین معرفی شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۶
    کد خبر :838629
جیپ کامندر ۲۰۲۲ با طراحی جدید و ظرفیت هفت سرنشین معرفی شد

جیپ مدل ۲۰۲۲ کامندر را با تغییرات ظاهری متعدد و مشابه مدل جدید کامپس معرفی کرده است. این محصول مخصوص بازارهای خارج آمریکا خواهد بود.

تعریف افراد مختلف از چیپ کامندر یکسان نیست. برای آمریکایی‌ها، کامندر شاسی‌بلند سایز متوسط با کد XK است که از سال ۲۰۱۰ روانه‌ی بازار می‌شود؛ اما در اروپا و سایر نقاط جهان، نمونه‌ی مشابه نسخه‌ی آمریکایی را با کد داخلی XH و موتور دیزلی V6 می‌شناسند. در چین از سال ۲۰۱۸ و پس از معرفی طرح مفهومی Yuntu، از نام‌های تجاری مزبور برای دو شاسی‌بلند کامندر و گرند کامندر استفاده می‌شود.

تا اگوست ۲۰۲۱، شاهد حضور کامندر جدید در شهرها و جاده‌ها خواهیم بود. در آمریکای لاتین، کامندر نمونه‌ای از نسخه‌ی هفت‌نفره‌ی کامپس ۲۰۲۲ با تعدادی به‌روزرسانی‌ است. نسخه‌ی برزیلی کامندر با برگزاری یک کمپین تیزر طولانی، بالاخره توسط شرکت مادر چیپ، یعنی استلانتیس رونمایی شده است و ما در این متن از نسخه‌ی اورلند (Overland) و پرچم‌دار آن صحبت می‌کنیم.

طراحی بیرونی کامندر ثابت می‌کند که آن را نباید فقط یک کامپس کشیده دانست؛ زیرا این بار چیپ تلاش کرده است برای گرند کامندر هویت‌سازی کند. در کنار جلوپنجره‌ی آشنا و هفت خط عمودی چیپ، شاهد طراحی مجدد چراغ‌های جلو و تسطیح طراحی و ظاهر آن‌ها هستیم. چیپ طرح خود را با نواری از چراغ‌های LED تکمیل کرده است و از آن‌ها به‌عنوان چراغ‌های روشنایی روز و دقیقاً بالای چراغ‌های مه‌شکن استفاده می‌کند. به‌کارگیری تزئینات فلزی مختلف در نواحی گوناگون قسمت جلوی کامندر ۲۰۲۲، چهره‌ی آن را جذاب‌تر کرده است.

ظاهر نمای کناری، ثابت می‌کند که در کامندر جدید، شاهد کابین بزرگ‌تر و لچکی کشیده‌تری نسبت به اجداد آن هستیم. مشابه با نمونه‌ی دوردیفه‌ی جیپ گرند چروکی ۲۰۲۲ و مانند تصاویر جاسوسی اخیر کامندر، نواری فلزی قبل از پایین آمدن از ستون انتهای بدنه‌ی کامندر، از میانه‌ی خودرو عبور می‌کند.

با نگاه به قسمت عقب کامندر جدید، تغییرات مهمی در مقایسه با کامپس می‌بینیم؛ چون در قسمت بالاتری نسبت به کامپس، شاهد به‌کارگیری چراغ‌هایی باریک‌تر هستیم. ظاهراً در صندوق عقب به مقدار قابل توجهی بزرگ‌تر است و دستگیره‌ی آن در درون قاب بالای پلاک خودرو و همانند شاسی‌بلندهای کوچک مخفی شده. نشان TD و 4×4 بیانگر این نکته است که با خودرویی مجهز به موتور توربو دیزل با توان انتقال قدرت به هر دو محور مواجه هستیم.

اگر پیش از این کامپس ۲۰۲۲ را دیده‌اید، باید فضای داخلی کامندر جدید برای شما آشنا باشد؛ اما چیپ هنوز مشخصات فنی این محصول جدید را منتشر نکرده است. البته منابع برزیلی موتوروان به پیشرانه ۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته اتوماتیک با قدرت ۲۰۰ اسب‌ بخار اشاره کرده‌اند. همچنین از پیشرانه‌ی بنزینی ۱٫۳ لیتری توربوشارژ صحبت می‌شود که به‌تازگی توسعه یافته است و می‌توان از سوخت‌های مختلف برای فعال کردن آن استفاده کرد. قدرت پیشرانه‌ی یادشده ۱۸۵ اسب‌ بخار با گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر ذکر شده است. این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی شش سرعته اتوماتیک مجهز است و سیستم 4×4 انتخابی دارد.

به گزارش زومیت، تولید کامندر جدید در پرنامبوکو واقع در برزیل انجام می‌شود و چیپ پس از عرضه‌ی کامندر برای برزیلی‌ها در ۲۶ اگوست، آن را به سایر بازارهای آمریکای لاتین صادر خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید