جک دورسی: درباره ویژگی ویرایش توییت ها عجله نمی‌کنیم

    کد خبر :416366

براساس اظهارات مدیرعامل توییتر، ویژگی ویرایش در نهایت به توییتر خواهد آمد؛ هرچند برخی تصمیم‌گیری‌ها در این رابطه آسان نخواهدبود.

به‌نظر می‌رسد مدیرعامل توییتر، جک دورسی، بیش از گذشته در رابطه با آوردن گزینه‌ی «ویرایش» به این پلتفرم محبوب اجتماعی تحت‌فشار قرار دارد. اکنون کار به‌جایی رسیده که حتی کیم کارداشیان هم درصدد است تا از شهرت خود برای آوردن امکان ویرایش به توییتر استفاده کند. در کنفرانس مطبوعاتی که اخیرا در دهلی‌نو، پایتخت هند برگزار شده‌ بود، جک دورسی سکوت خود را در این رابطه شکست و اظهار داشت که توییتر مجبور است در این رابطه برخی موارد را مدنظر قراردهد. به‌گفته‌ی وی:ما برای مدتی به این مسئله اندیشیده‌ایم و باید این کار را به‌شکل صحیح انجام دهیم. ما نمی‌توانیم در این زمینه با عجله عمل کنیم.

هرچند چنین دیدگاه کامل‌گرایانه‌ای قابل درک است، اما نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که معرفی این ویژگی با تاخیر فراوانی همراه شده‌ است. کاربران Twitter از روزهای آغازین فعالیت این شبکه‌ی اجتماعی خواستار فراهم شدن امکان ویرایش توییت‌ها بودند و اکنون که ۱۲ سال از عمر این پلتفرم محبوب اجتماعی می‌گذرد، هنوز خبری از گزینه‌ی «ویرایش» نیست.

Jack Dorsey / جک دورسی

در هر صورت، اظهارنظرهای دورسی به ما نشان می‌دهند که توییتر چه مواردی را باید در رابطه با این ویژگی مدنظر قراردهد. به‌گفته‌ی دورسی:

بسیاری از مردم خواستار کلید ویرایش هستند، چرا که می‌خواهند یک اشتباه کوچک را ویرایش کنند. برای مثال، یک غلط املایی یا ارسال لینک اشتباه. این ویژگی به‌مراتب دست‌یافتنی‌تر از ویرایش کامل توییت‌های پیشین است.

دورسی اعلام کرد که توییتر امکان ویرایش کامل توییت‌ها را فراهم نخواهد کرد، چرا که این ویژگی امکان ویرایش اظهارات تناقض‌آمیز را فراهم می‌کند. البته مشخص نیست چرا نمایش دادن تاریخچه‌ی ویرایش‌ها برای توییتر کفایت نمی‌کند؛ چرا که پلتفرم‌هایی همچون Slack از این روش استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی دورسی، آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که این ویژگی توجه افراد را منحرف نخواهد کرد.

اگرچه انتظار برای ارائه‌ی ویژگی ویرایش در توییتر از مدت‌ها پیش ادامه داشته است، اما اظهارات دورسی نشان می‌دهند که در نهایت شاهد اضافه‌شدن این امکان به توییتر خواهیم بود؛ البته باید امیدوار باشیم که صبر کردن برای این ویژگی ۱۲ سال دیگر به درازا نکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید