ایلان ماسک :

توییتر جایگزین بانک‌ می‌شود

    کد خبر :1029310
توییتر بانک‌

ماسک در گذشته نیز درباره ایده تبدیل توئیتر به یک مرکز مالی صحبت کرده بود. او ابتدا سال گذشته از ایده تبدیل توییتر به یک بانک مدرن گفته بود. طبق توضیحات آن زمان، پلتفرم مدنظر ماسک می‌تواند خدماتی از جمله حساب‌های با بازدهی بالا، کارت‌های نقدی، چک و وام را به کاربران ارائه دهد.

ماسک در جلسه‌ای به کارمندان ایکس گفت که این پلتفرم تا پایان سال آینده به جایگزینی برای بانک‌ها تبدیل خواهد شد.

ایلان ماسک می‌خواهد پلتفرم ایکس (X) به مرکز دنیای مالی کاربران تبدیل شود و تمام فعالیت‌های مربوط به پول آن‌ها را مدیریت کند. او انتظار دارد که این ویژگی‌ها تا پایان سال 2024 راه‌اندازی شود و به کارکنان X در جریان یک تماس غیرحضوری گفت که مردم از «قدرت آن» شگفت‌زده خواهند شد.

براساس فایل صوتی این جلسه که توسط The Verge منتشر شده است، ماسک می‌گوید: «زمانی که از پرداخت‌ها حرف می‌زنم، در واقع به تمام زندگی مالی یک فرد اشاره دارم. اگر به پول ارتباط داشته باشد به پلتفرم ما مرتبط خواهد بود. پول یا اوراق بهادار یا هر چیز دیگری. بنابراین این تجربه مانند انتقال 20 دلار برای دوستان خود نیست، من در مورد این صحبت می‌کنم که شما دیگر نیازی به یک حساب بانکی نخواهید داشت.»

براساس گزارش‌های قبلی، این شرکت هم‌اکنون روی مجوزهای انتقال پول در سراسر ایالات متحده کار می‌کند تا بتواند خدمات مالی مدنظر خود را به کاربران ارائه کند. ماسک در این جلسه به کارمندان گفت که امیدوار است در «چند ماه آینده» سایر نیازهای X نیز برطرف شود.

ایده بلندپروازانه ماسک برای ایکس

ماسک در گذشته نیز درباره ایده تبدیل ایکس به یک مرکز مالی صحبت کرده بود. او ابتدا سال گذشته از ایده تبدیل توییتر به یک بانک مدرن گفته بود. طبق توضیحات آن زمان، پلتفرم مدنظر ماسک می‌تواند خدماتی از جمله حساب‌های با بازدهی بالا، کارت‌های نقدی، چک و وام را به کاربران ارائه دهد.

او همچنین در بخش دیگری از جلسه اخیر گفت: «نقشه راه محصول X/PayPal سال 2000 توسط من و «دیوید ساکس» نوشته شده است. بنابه‌دلیلی، زمانی که پی‌پال به eBay تبدیل شد، نه تنها سایر برنامه‌ها را پیاده‌سازی نکردند، بلکه ویژگی‌های مهم دیگری را نیز حذف کردند که این موضوع دیوانه‌کننده است. بنابراین PayPal نسبت به کاری که ما در ژوئیه سال 2023، یعنی 23 سال پیش انجام داده‌ایم، محصولی کمتر کامل است.»

تبدیل ایکس به مرکزی برای خدمات مالی دقیقاً با اهداف ماسک در زمینه تبدیل این پلتفرم به «برنامه همه‌چیز» مطابقت دارد. چیزی شبیه به برنامه چینی WeChat که دسترسی به خرید، حمل‌ونقل و مواردی دیگر را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

دیجیاتو 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید