جزئیاتی از «معامله قرن»؛ ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و غزه

    کد خبر :498108
معامله قرن

برخی رسانه‌ها اعلام کردند، در بخش اقتصادی طرح آمریکا برای صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن» سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلار در کرانه باختری و نوار غزه مطرح شده است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» جزئیاتی از بخش اقتصادی «معامله قرن» را فاش کرد.

این روزنامه نوشت، «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به اطلاع کشورهای عربی رسانده طرح اقتصادی خواهد توانست فضایی را به وجود آورد که دو طرف آماده امتیاز‌دهی‌های سیاسی (در راستای اجرایی شدن معامله قرن) شوند.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید هنوز درباه بخش اقتصادی معامله قرن توضیحاتی نداده است اما تحلیلگرانی که تحولات مربوط به این موضوع را دنبال می‌کنند، ‌اعلام کردند حدود 25 میلیارد دلار در کرانه باختری و غزه طی 10 سال سرمایه‌گذاری خواهد شد و 40 میلیارد دلار دیگر در مصر اردن و چه بسا لبنان هم سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش فارس،کوشنر طی هفته جاری به کشورهای امارات، عمان و بحرین سفر کرد و چهارشنبه به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد و پس از آن به عربستان سعودی رفت و در ادامه نیز به قطر سفر می‌کند.

کوشنر هفته جاری در سفری کوتاه به ابوظبی در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» گفته است که معامله قرن بر چهار اصل تمرکز دارد؛ آزادی، کرامت، امنیت و شکوفایی اقتصادی (جزئیات بیشتر) اما مقامات فلسطینی آن را تضییع کننده حقوق مردم خود دانسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید