سرمایه گذاری یک شرکت افغانستانی در بندر کاسپین

    کد خبر :1006992
سرمایه گذاری شرکت افغانستانی بندر کاسپین

طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تفاهمنامه سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت افغانستانی در بندر کاسپین بین منطقه آزاد انزلی و شرکت داخلی امضا شد.

با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تفاهمنامه سرمایه گذاری یک شرکت افغانستانی در بندر کاسپین بین منطقه آزاد انزلی و یک شرکت داخلی امضا شد.

بر اساس این تفاهمنامه، شرکت افغانستانی 50 میلیون دلار در ساخت 3 پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین سرمایه گذاری خواهد کرد.

نیازی سرپرست منطقه آزاد انزلی در این مراسم با بیان این که سرمایه گذاری خارجی برای ساخت 3 پست اسکله و پسکرانه آن انجام می شود، گفت: بر اساس تفاهم با شرکت داخلی، سرمایه گذار خارجی تا سه ماه آینده قرارداد سرمایه گذاری در بندر کاسپین را امضا خواهد کرد.

حجت‌الله عبدالملکی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت در مناطق آزاد راهبرد اساسی جهانی سازی را در دستور کار قرار داده است، گفت: ذیل این برنامه 5 برنامه تعریف شده که تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و داخلی 2 راهبرد مهم است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعریف بسته های جذاب برای سرمایه گذاری خارجی مستقیم با از طریق شرکای داخلی راهبرد مناطق آزاد است، افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که امشب امضا شد شرکت داخلی با شریک افغانستانی 50 میلیون دلار برای ساخت 3 پست اسکله و پسکرانه آن سرمایه گذاری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این 3 پست اسکله سه مورد از 700 بسته سرمایه گذاری است که آماده شده است، تصریح کرد: استقبال خوبی از بز سوی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای این بسته های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی این را بدانند، هر کس در مناطق آزاد سرمایه گذاری کند طلا برداشت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، عبدالملکی بیان کرد: تفاهمنامه سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری افغانستانی ها در بندر کاسپین ترانزیت و لجستیک و زیرساخت‌های این حوزه را تقویت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید