جدیدترین رکوردشکنی یک عمودپرواز برقی

    کد خبر :882380
جدیدترین رکوردشکنی یک عمودپرواز برقی

شرکت جوبی (Joby Aviation) به توسعه نمونه‌های اولیه تاکسی هوایی برقی S4 خود ادامه می‌دهد و در جدیدترین حرکت در کالیفرنیا با ثبت سریع‌ترین پرواز آزمایشی eVTOL در تاریخ، به سرعت واقعی ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دست یافت.

این به راحتی از وعده این شرکت برای حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود و مشخص نیست که آیا با ادامه آزمایش سرعت بیشتری هم در دسترس خواهد بود یا خیر. در ماه ژوئیه، «جوبی» اعلام کرد که برد پیش‌بینیشده ۲۴۱ کیلومتری خود را نیز شکسته و در یک پرواز آزمایشی ۲۴۹ کیلومتری به گفته خودش در این کلاس رکورد را نیز جابجا کرده است.

بنابراین، جوبی ادعا کرده است که S4 بیشتر و سریع‌تر از هر هواپیمای eVTOL (عمودپرواز) پرواز می‌کند. در این میان حدس زدن اینکه چه کسی هر کدام از این رکوردها را پشت سر می‌گذارد دشوار است، زیرا تعداد کمی از شرکت‌ها حتی به دنبال ارقام سرعت و برد در این نزدیکی هستند، به خصوص در میان شرکت‌هایی که بودجه خوبی دارند و از باتریها برای ذخیره انرژی استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد، ممکن است نیاز به یک eVTOL هیدروژنی باشد تا بتواند این رقم را پشت سر بگذارد و از آنجایی که ما از هیچ eVTOL هیدروژنی که در حال حاضر در حال آزمایش کردن است بی‌اطلاع هستیم، ممکن است مدتی طول بکشد تا خبر رکوردشکنی در این خصوص مطرح شود.

توجه به این نکته مهم است که رکوردهای جوبی هر دو احتمالا با یک هواپیمای خالی با وزن حدود ۱۸۱۴ کیلوگرم از طریق کنترل از راه دور به ثبت رسیده است. یک خلبان و چهار مسافر را اضافه کنید و جالب خواهد بود که ببینید چقدر سریع و دورتر با حداکثر وزن ناخالص برخاست ۲۱۷۷ کیلوگرم پرواز می‌کند.

اما در هر صورت، اینها دستاوردهای چشمگیر و گواهی بر وضعیت جوبی در انتهای نقطه‌ جنبش eVTOL هستند.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید