جامانده‌های حج ۹۹ در اولویت

    کد خبر :962859
جامانده‌های حج ۹۹ در اولویت

در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: افرادی که برای حج ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند، اما موفق به اعزام نشدند، در اولویت تشرف به حج ۱۴۰۲ قرار دارند. اطلاعیه پیش‌ثبت‌نام نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

بنا بر اظهارات پیشین اکبر رضایی ـ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ حدود ۳۷ هزار نفر از ثبت‌نام‌شده‌های حج ۱۳۹۹ باقی مانده‌اند که امسال در اولویت تشرف هستند و بدیهی است در صورت تخصیص سهمیه کامل، درباره دیگر مشمولان تشرف به حج ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پیش‌بینی سازمان حج و زیارت همچنین بر این است که با توجه به لغو تمام محدودیت‌های کرونا، سهمیه حج ایران به حالت قبل بازگشته و به بیش از ۸۵ هزار نفر برسد.

بنابر آخرین اعلام معاون سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام مشمولان حج تمتع در کاروان‌ها از ۳۰ دی‌ماه آغاز خواهد شد.

رضایی در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و حج نیز گفت: پیش اطلاعیه ثبت‌نام اولویت‌های مشمول تشرف به حج ۱۴۰۲ در روزهای آینده منتشر می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت همچنین از دارندگان فیش‌های حج تمتع که تاکنون برای به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه رزرو اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد فارغ از این‌که ازمشمولان متقاضی حج۱۴۰۲ باشند یا نه، سریع‌تر به این سامانه مراجعه کنند، چون که اطلاعات متقاضیان یکی از مهمترین ملاک‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های سازمان حج محسوب می‌شود.

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ هم از پیگیری‌های صورت گرفته درباره پروازهای حج آینده گزارش داد و گفت: جلسات کارشناسی با مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری و ایران‌ایر ادامه دارد.

حجت الاسلام و والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ‌ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز براهمیت روشن شدن وضعیت پروازها در برنامه‌ریزی‌های حج آینده و کوتاه شدن مدت سفر تاکید کرد و از مسؤولان این حوزه در سازمان حج و زیارت خواست تا این موضوع را هرچه سریعتر نهایی کنند.

او همچنین با توجه به افزایش نرخ ارز بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب در حوزه‌های مختلف اجرایی از جمله اسکان که درصد بالایی از هزینه‌های حج را در بر می‌گیرد، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، نواب، اطلاع‌رسانی گسترده‌تر به دارندگان فیش‌های حج برای مراجعه سامانه رزرو با هدف به‌روزرسانی اطلاعات خود را ضروری دانست و گفت: نشست همفکری برای جمع‌بندی نکاتی که قرار است درباره حج آینده درسفر هیأت ایرانی به عربستان مطرح شود، با حضور مسؤولان بعثه و سازمان حج و زیارت هفته آینده تشکیل خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید