ثبت رکود جدید کاهشی برای یوآن چین

    کد خبر :586758

پس از اقدام فراتر از انتظار بانک مرکزی چین برای تثبیت نرخ ارز و اعلام برنامه فروش حواله در بازار حراج این کشور، نرخ در حال سقوط یوآن که به رکورد پایین جدیدی رسیده بود، تثبیت شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه پس از اقدام فراتر از انتظار بانک مرکزی چین برای تثبیت نرخ ارز و اعلام برنامه فروش حواله در بازار حراج این کشور، نرخ در حال سقوط یوآن که به رکورد پایین جدیدی رسیده بود، تثبیت شد.

ظرف ۳ روز گذشته، به دنبال اعلام تعرفه‌های غیرمنتظره ترامپ بر ضد کالاهای چینی، نرخ برابری یوآن ۲.۳ درصد سقوط کرد و از پایین‌ترین سطح سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی ۷ یوآن در برابر یک دلار، هم عبور کرد؛ اما بانک مرکزی این کشور در اقدامی فراتر از آن‌چه بازارها انتظار داشتند، نرخ میانگین رسمی یوآن که تجارت ارز در محدوده آن مجاز است را ۶.۹۶۸۳ اعلام کرد.

از طرفی اعلام فروش ۴.۲۵ میلیارد دلار حواله یوآن در بازار هنگ‌کنگ هم باعث تقویت بیشتر یوآن شد.

نرخ برابری یوآن در بازارهای داخلی در آغاز معاملات امروز ۷.۰۶۹۹ بود که در ادامه تا ۷.۱۳۹۷ هم پایین آمد. سپس انتشار اخبار فروش حواله‌های یوآن در هنگ‌کنگ نیز، نرخ یوآن را ۰.۷۵ درصد تقویت کرد.

در عین حال، نرخ یوآن در بازار داخلی فعلا در ۷.۰۴۹۸ و در بازار خارجی در ۷.۱۰۰۴ تثبیت شده است.

دیشب، به دنبال سقوط نرخ برابری یوآن به بیش از ۷ واحد، خزانه‌داری آمریکا چین را به عنوان دستکاری‌کننده نرخ ارز معرفی کرد.

پس از بیانیه خزانه‌داری آمریکا، رسانه‌های دولتی چین هم اعلام کردند که آمریکا در حال نابود کردن تعمدی نظام بین‌الملل است.

یوآن ضعیف‌تر و دلار قوی‌تر، چالش‌هایی را برای شرکت‌های آمریکایی که تجارت گسترده‌ای در چین دارند به وجود می‌آورد و به نحو موثری قیمت کالاهای آنها را برای مشتریان چینی افزایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید