احتمال تمدید لغو تعرفه‌های ۳۴ میلیارد دلار از واردات چین

    کد خبر :635090

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی امکان تمدید لغو تعرفه‌های ۳۴ میلیارد دلار از واردات چین است. معافیت تعرفه‌ای کنونی این کالاها در ۲۸ دسامبر به پایان خواهد رسید.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی امکان تمدید لغو تعرفه‌های ۳۴ میلیارد دلار از واردات چین می‌باشد. معافیت تعرفه‌ای کنونی این کالاها در ۲۸ دسامبر به پایان خواهد رسید.

 

دفتر تجاری نماینده آمریکا، برترین نهاد تجاری آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که نظر خود در مورد پیشنهاد تعلیق تعرفه‌ها از ۱ نوامبر تا ۳۰ نوامبر را اعلام خواهد کرد. این نهاد قبلا در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که با درخواست وارد کننده‌های امریکایی، ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی را از تعرفه‌های ۲۵ درصدی، که در جولای ۲۰۱۸ وضع شده بود، معاف می‌کند.

 

از سوی دیگر، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اعلام کرد که چین و آمریکا در ماه آینده می‌توانند بالاخره گامی برای کاهش تنش‌های تجاری خود برداشته و بخش مهمی از توافق تجاری جدید خود را امضا کنند.

 

او به خبرنگاران گفت: ما به دنبال این هستیم که شاید زودتر از زمان‌بندی قبلی، بخش بسیار بزرگی از توافق چین را امضا کنیم. ما به این توافق فاز اول خواهیم گفت، اما این بخش بسیار بزرگی از توافق تجاری با چین است.

 

او اضافه کرد که این توافق شاید در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک (اپک) در ۱۶ الی ۱۷ نوامبر در شیلی، امضا شود.

 

ترامپ گفت بخش اول این توافق از کشاورزان حمایت خواهد کرد و همچنین بسیاری از نیازهای بانکداری را حل خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید