افزایش اندک قیمت طلا در آستانه ضرب‌الاجل اعمال تعرفه‌ بر کالاهای چینی

    کد خبر :658688

درحالی‌که به ضرب‌الاجل اعمال تعرفه‌ بر کالاهای چینی از سوی واشنگتن نزدیک می‌شویم، قیمت طلا امروز 1.76 دلار گران شد.

 

به نقل از رویترز، از آن جایی که سرمایه‌گذاران از بیم اجرایی شدن دور جدید تعرفه‌های آمریکا بر کالاهای چینی در 15 دسامبر، به دنبال امنیت در سرمایه‌گذاری هستند و در عین حال منتظر تصمیم فدرال رزرو و بانک های مرکزی در مورد نرخ بهره هم هستند، قیمت طلا در معاملات امروز اندکی بالا رفت.

 

هر اونس طلا با 1.76 دلار افزایش 1466.15 دلار معامله شد.

 

به گزارش فارس ،ایگن وینبرگ، تحلیلگر کامرزبانک نوشت: «جنگ تجاری عامل تقویت‌کننده طلا است؛ هیچ راه‌حل آسانی برای آن وجود ندارد و بی‌ثباتی همچنان قیمت طلا را بالا نگه می‌دارد.»

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، چند روز وقت دارد که تصمیم بگیرد که آیا تعرفه‌هایی بر 160 میلیارد دلار از کالاهای چین اعمال کند یا نه.

 

به گفته یک منبع آگاه، انتظار می‌رود، اقتصاددانان ارشد کاخ سفید و مشاوران تجاری در روزهای آتی با ترامپ دیدار کنند تا شخصا درباره این موضوع گفتگو کنند.

 

بنجامین لو، تحلیلگر فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «اگر چین و آمریکا به نتیجه مثبت نرسند، قیمت طلا بدون حضور تمایل برای ریسک در کوتاه‌مدت، افزایش خواهد یافت.»

 

طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در مواقع بی‌ثباتی‌های سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

 

فدرال رزرو در اواخر امروز، بیانیه‌‌ای در نشست‌سیاست‌گذاری ماه دسامبر خود منتشر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران مشتاقند تا در مورد چشم‌انداز این بانک برای اقتصاد که تحت تاثیر جنگ تعرفه‌ای قرار گرفته است، بدانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید