تیم ملی اکوادور از جام جهانی قطر کنار گذاشته شد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۴
    کد خبر :916446
تیم ملی اکوادور از جام جهانی قطر کنار گذاشته شد

به گزارش موندو دپورتیوو به نقل از شبکه تلویزیونی آزتکا، کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تصمیم گرفت تیم ملی اکوادور را از جام جهانی ۲۰۲۲ حذف کند و حالا تیم ملی شیلی جایگزین این تیم خواهد شد.

این تصمیم پس از بررسی اختلاف بین فدراسیون‌های فوتبال شیلی و اکوادور به دلیل جعل احتمالی مدارک بایرون کاستیو بازیکن اکوادوری گرفته شد. پیش از این گزارش شده بود که انتظار می‌رود حکم رسمی روز ۱۰ ژوئن (فردا) اعلام شود، با این حال، طبق گفته آزتکا، ظاهرا شواهدی از تصمیم فیفا برای حذف تیم اکوادور وجود دارد.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که جایگاه تیم اکوادور به تیم ملی ایتالیا به عنوان بهترین تیم رنکینگ جهانی در بین تیم‌هایی که به جام جهانی راه پیدا نکرده‌اند، داده شود.

ماه می، فیفا در سایت رسمی خود اعلام کرد که در رابطه با درخواست تجدیدنظر فدراسیون فوتبال شیلی، تحقیقات انضباطی را در مورد جعل احتمالی مدارک بایرون کاستیو بازیکن تیم ملی اکوادور آغاز کرده است. طبق اطلاعات رسمی، کاستیو ۲۳ ساله و اهل شهر پلیاس اکوادور است. پیش از این گزارش شده بود که وکلای فدراسیون فوتبال شیلی تحقیقاتی را انجام داده اند و به گفته آنها، کاستیو در واقع سه سال بزرگتر و کلمبیایی است.

طرف شیلیایی درخواست کرده است نتایج هر ۸ بازی تیم ملی اکوادور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که کاستیو در آن حضور داشته، سه بر صفر شود.

تیم ملی اکوادور ۲۶ امتیازی شد و در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت و مستقیما به جام جهانی راه پیدا کرد. تیم شیلی (۱۹ امتیاز) هفتم شد.
با این حال، کاستیو در مسابقات مقدماتی مقابل پرو (مقام پنجم، ۲۴ امتیاز) و کلمبیا (مقام ششم، ۲۳ امتیاز) بازی نکرده است، بنابراین تیم شیلیایی انتظار دارد در صورت شکست فنی اکوادور، تیم شیلی ۶ امتیاز بیشتر کسب می‌کند و در جدول بالاتر از پرو و کلمبیا می‌ایستد و بر این اساس باید بلیت مسابقات قطر را رزرو کند.

تیم ملی اکوادور در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲، در گروه A قرار گرفت و باید با تیم‌های سنگال، هلند و قطر (میزبان مسابقات دیدار) کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید