تویوتا یاریس GR 2024 معرفی شد/کوچک اما وحشی

    کد خبر :1048076
تویوتا یاریس GR 2024

تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو یک هاچ بک تویوتا GR یاریس جدید معرفی کرد که دارای موتور توربوشارژ قدرتمند، صندلی راننده ارتقا یافته، سیستم چهارچرخ محرک دائمی، بدنه بهتر، سیستم تعلیق تقویت شده و گیربکس اتوماتیک است.

بازتاب-مانند هیوندای با i30 N، جی آر یاریس در ابتدا منحصراً با یک گیربکس شش سرعته دستی در دسترس بود و اکنون یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کاملاً جدید به خط تولید اضافه شده است. برخلاف هیوندای، تویوتا سیستم دوکلاچه را انتخاب نکرد، بلکه در مقابل یک گیربکس تک کلاچه جدید را توسعه داد که آن را گیربکس مستقیم خودکار Gazoo Racing نامید.

خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک جدید مجهز به رادیاتور مخصوص هستند و یک جفت شیفتر پلاستیکی در پشت فرمان تعبیه شد. اگرچه این گیربکس اتوماتیک حدود 18 کیلوگرم به یاریس GR اضافه می‌کند، اما باید به سرعت بیشتر خودرو کمک نماید.

تویوتا یاریس GR 2024

تویوتا گفت که تعدادی بهینه‌سازی نیز در موتور 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس جدید صورت گرفت. این خودروساز فشار تزریق را افزایش داد، یک سنسور فشار هوای ورودی جدید، پیستون‌های سبک وزن جدید و یک سنسور فشار هوای ورودی دیگر اضافه کرد. این موتور 300 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، بنابراین نسبت به مدل قبلی 268 اسب بخاری توانایی بیشتری در جاده از خود نشان می‌دهد.

طراحی تویوتا یاریس GR 2024 نیز تغییر کرده است. تغییرات از جلو شروع می‌شود، جایی که یک سپر جدید با ورودی‌های هوای متمایز وجود دارد، در حالی که در عقب چراغ‌های LED مختلف با نوار نوری جذاب تعبیه شد.

تویوتا یاریس GR 2024

تغییراتی در کابین نیز وجود دارد که بارزترین آنها کلاستر جدید متمرکز بر راننده بوده که دارای همان کلاستر دیجیتالی 12.3 اینچی GR کرولا است. نمایشگر اطلاعات سرگرمی جابجا شده و 15 درجه به سمت راننده متمایل شد. صندلی راننده 25 میلی‌متر کمتر از قبل ضخامت دارد. طول بدنه تویوتا یاریس GR جدید 3995 میلیمتر، عرض بیش از 1805 میلیمتر و ارتفاع 1455 میلیمتر با فاصله بین دو محور 2560 میلیمتر است.

یاریس GR جدید از تابستان 2024 در بریتانیا و سراسر اروپا در دسترس خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید