تویوتا توندرا با کارکرد بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر؛ کیفیت به‌معنی ژاپنی

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۸
    کد خبر :551619

خودروهای تویوتا به دوام و کیفیت فراوان شهرت دارند. حالا دومین خودرو تویوتا توندرا توانسته به کارکرد بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر دست پیدا کند.

خودرو تویوتا توندرایی که در تصاویر می‌بینید، مدل سال ۲۰۰۷ و تیپ SR5 است. این خودرو با اینکه در شرایط مناسبی نگه‌داری شده، کارکردش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر است. مالک خودرو به‌خوبی از آن نگه‌داری کرده و سرویس‌ها را به‌موقع انجام است. بااین‌حال، نکته‌ی جالب این است که این تویوتا همچنان با قطعاتی کار می‌کند که هنگام تولید روی آن نصب شده‌اند و هیچ تعمیراتی روی آن انجام نشده است. پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری V8 این خودرو هنوز دست نخورده؛ یعنی حتی اگر طرفدار تویوتا نباشید، همچنان دوام و کیفیتش را تحسین خواهید کرد.

آرون موروانت، صاحب این وانت، در ایالت لوییزیانا زندگی می‌کند که به کار باربری مشغول است و با خودرو خود بار را به هر نقطه‌ای از آمریکا می‌برد. موروانت خیلی کار می‌کند؛ به‌طوری‌که حتی حین تهیه‌ی این گزارش وب‌سایت موتوروان نیز تلفن وی زنگ خورد و سفارش حمل بار را دریافت کرد. حین انجام همین کارها بود که کارکرد تویوتا توندرای وی از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر نیز عبور کرد. جالب است که هنگام گذشتن کیلومترشمار از این عدد، وی این لحظه را ثبت کرده است.

آنچه کارکرد فراوان این تویوتا را جذاب‌تر و حیرت‌انگیزتر می‌کند، این است که تاکنون تعمیراتی روی آن انجام نشده و پیشرانه‌ی V8 آن به حالت تنظیم کارخانه و دست‌نخورده باقی مانده است. البته، جعبه‌دنده‌ی خودرو به‌اندازه‌ی پیشرانه‌ی آن جان‌سخت نبود و در کیلومتر حدود یک‌میلیون، صاحب تویوتا به‌دلیل عملکرد نامناسب در دنده‌ سه، جعبه‌دنده را تعمیر کرد. موروانت معتقد است اگر به کیفیت روغن جعبه‌دنده توجه می‌کرد، شاید جعبه‌دنده نیز به تعمیر نیاز پیدا نمی‌کرد. درمجموع، می‌توان گفت موروانت به‌خوبی از خودرو خود نگه‌داری کرده است.

نکته‌ی مهم دوام درخورتوجه توندرا در این مدت است. در ظاهر این خودرو آسیب‌هایی دیده می‌شوند که عموما حین کار اتفاق افتاده‌اند. برای مثال، فضای بار این پیکاپ کاملا مستهلک شده و مانند خودرو نو نیست؛ اما داخل کابین خودرو شرایط بسیار مطلوبی دارد؛ به‌وری‌که تنها قسمت آسیب‌دیده، پارگی کوچکی درکنار صندلی راننده است. این ایراد برای خودرویی با این کیلومتر چندان ناخوشایند است.

این دومین تویوتا توندرایی است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر را بدون تعمیرات اساسی طی می‌کند. خودرو اول نیز در همین ایالت و مدل ۲۰۰۷ بود که تویوتا به مالک آن یک دستگاه خودرو تویوتا توندرا صفرکیلومتر و جدید داد و وانتش را از وی خرید تا در آزمایشگاه‌های خود روند مستهلک‌شدن قطعات را آزمایش و بررسی کند. اگر تویوتا تصمیم بگیرد وانت موروانت را بخرد، کار سخت‌تری در پیش دارد؛ چون باید در جاده‌ها به‌دنبال وی بگردند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید