تولید وانت برقی به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شد

  • خودرو
  • جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
    کد خبر :879288
تولید وانت برقی به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شد

شرکت تسلا قصد دارد تولید اولیه سایبرتراک مورد انتظار خود را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ آغاز کند که بدین ترتیب برنامه شروع تولید در اواخر سال جاری میلادی به‌صورت کامل لغو می‌شود.

یک منبع آگاه ضمن اعلام این خبر گفت که این تاخیر زمانی رخ می‌دهد که تسلا در حال تغییر ویژگی‌ها و عملکردهای وانت برقی است تا محصولی قانع‌کننده بسازد، زیرا رقابت در این حوزه بسیار داغ شده است.

به گفته این منبع، انتظار می‌رود تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تولید محدود سایبرتراک (Cybertruck) را شروع کند.

تسلا، برترین سازنده خودروهای برقی جهان، سدان‌های برقی و خودروهای کاربردی اسپورت می‌سازد، اما بخش وانت را که در آمریکا سودآور و بسیار محبوب به‌حساب می‌آید، از دست داده است.

شرکت خودروسازی فورد و خودروسازی ریویان در عرضه وانت‌های برقی از تسلا جلوتر هستند.

فورد در اوایل ماه جاری اعلام کرد ظرفیت تولید سالانه وانت برقی اف۵۰ لایتنینگ (F-۱۵۰ Lightning) خود را تقریبا دو برابر خواهد کرد و به ۱۵۰ هزار دستگاه پیش از ورود به بهار امسال در نمایندگی‌های ایالات متحده افزایش می‌دهد.

ارزش بازار فورد برای اولین بار در روز پنجشنبه زمانی که سهام تسلا ۶.۷ درصد و ریویان ۷.۱ درصد سقوط کردند، از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که در سال ۲۰۱۹ از سایبرتراک آینده‌نگر خود رونمایی کرده، تولید آن را از اواخر سال ۲۰۲۱ به اواخر سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته بود.

تسلا اخیرا اشاره‌ به برنامه تولید را از وب‌سایت سفارش سایبرتراک خود حذف کرده است. ماه گذشته، در این وب‌سایت آمده بود: «شما می‌توانید پیکربندی مورد نظر خود را با نزدیک شدن به تولید در سال ۲۰۲۲ تکمیل کنید.» اکنون عبرت «در سال ۲۰۲۲» حذف شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، تسلا قصد دارد سایبرتراک را در کارخانه‌اش در تگزاس تولید کند؛ کارخانه‌ای که انتظار می‌رود اوایل سال جاری تولید خودروهای مدل Y نیز در آن آغاز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید