توقیف قسمت سوم آنتن به دلیل تشابه با شرایط امروز کشور

    کد خبر :945260

تأخیر در انتشارِ قسمت سوم سریال «آنتن» همچون «پوست شیر» مقداری شائبه برای مخاطبین و موجی از شایعات را در فضایِ‌مجازی آغاز کرد. باعثِ این گمانه‌زنی شد که گویی به دلیل برخی رویدادهای اخیر و سوژه ساخته سیدابراهیم عامریان توقیف شده است.

همان قسمتِ پرماجرای دوم که بخشِ کوتاهی از آن در فضایِ مجازی پخش شده است. انتشارِ تصاویر اعتراض دانشجویان در محوطه دانشگاه و موضوع رعایت حجاب و قوانین خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان اصلی‌ترین دلیل توقیف «آنتن» مطرح شد که  با درنظر گرفتن جذابیت سریال برای علاقمندان باعث شد موارد مطرح شده به سرعت میان کاربران فضای مجازی دست به دست شود.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این موارد با تذکرات ساترا حل شده و با تأخیری از سویِ پلتفرمِ پخش‌کننده، آن بخش‌های کوتاه از قسمتِ منتشر شده در پلتفرم، حذف شده و هیچ مشکلی در ادامه پخش وجود نداشته است.

البته در اولین واکنش به خبر منتشر شده عامریان مشخصاً موضع‌گیری خود را با این جمله که “پایین کشیده شد.” مشخص کرد که برخی از مخاطبان این عبارت را به عنوان صحت خبر توقیف سریال دانسته و از ادامه دیدن سریال ناامید شدند.

او همچنین در توضیح بیشتر گفته است: در «آنتن» سکانسی در خصوص اعتراضات دانشجویی وجود دارد که فکر می‌کنم به دلیل شباهتش به وضعیت کنونی جامعه حساسیت‌برانگیز شده است. به هر حال تا جایی که ما توانستیم با ساترا همکاری کردیم و هرچه اصلاحیه به ما داده شد را بی‌چون و چرا پذیرفتیم.

البته عامریان تأکید کرده که من دنبال سیاست نیستم زیرا نه بلدم و نه کارم این است، اما اینکه اکنون “آنتن” درحال پخش است و با شرایط فعلی جامعه شباهت‌هایی دارد باید بگویم کاملاً اتفاقی بود چون ما یکسال و نیم پیش مجوز ساخت این سریال را گرفتیم. بنابراین داستان سریال ما به یکسال قبل بازمی‌گردد.

گمانه‌زنی‌های توقیف درباره این سریال در واقع زمانی داغ شد که بعد از انتشار این خبر و عدم انتشار قسمت جدید سریال در پلتفرم مربوطه؛ نماوا یکباره آن را از فهرست پخش خود حذف کرد و به این نکته مُهر تایید زد که علاقه‌مندان احتمالا نباید منتظر بخش جدید سریال باشند.

البته پاسخ به تمام گمانه‌زنی‌های انجام شده درباره توقیف و برخی مشکلات سریال یاد شده زیاد طولانی نشد و تنها کمتر از 48 ساعت ادامه داشت چون  قسمت‌ جدید فصل اول سریال “آنتن” تنها یک روز با وقفه روی پلتفرم پخش‌کننده سریال، به نمایش درآمد و هم‌اکنون کمتر از یک ساعت است که این اتفاق افتاده است.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید