توضیحات وزیر آموزش‌ و پرورش درباره جداسازی جنسیتی کتاب‌ های درسی

    کد خبر :1032716
وزیر آموزش‌ و پرورش جداسازی جنسیتی کتاب‌ های درسی

وزیر آموزش‌ و پرورش درباره تألیف کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: نیازهای اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیازهای مدارس دخترانه و پسرانه نیز متفاوت است.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز درباره تدوین کتاب‌های درسی متفاوت، متناسب با جنسیت دختران و پسران گفت: این موضوع یک امر کاملاً تعلیم و تربیتی است و ارتباطی به نگرش و مسائلی از این دست ندارد.

وی افزود: نیازهای اجتماعی دختران و پسران با یکدیگر فرق دارد و کتاب‌های دینی و تربیتی در مواردی با یکدیگر متفاوت است؛ همچنین نیازهای مدارس دخترانه و پسرانه متفاوت است اما برخی افراد عادت دارند که غلط شماری کنند.

هم‌اکنون برخی از کتاب‌های درسی همچون تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول برای دختران و پسران متفاوت تألیف می‌شود تا به نیازهای خاص هر گروه از دانش‌آموزان پاسخ دهد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در جشنواره بهیندخت گفت: سند تحول بنیادین تأکید دارد که کتاب‌های درسی متناسب با جنسیت دختران و پسران متفاوت باشد، همچنین فرهنگ حیا نهادینه شود و خانواده از طریق مدرسه آموزش ببیند.

به گزارش تسنیم، ۸ میلیون دانش‌آموز دختر و ۵۵۰ هزار معلم زن در سراسر کشور داریم، اکنون وضعیت مدارس و دانش‌آموزان ایران نسبت به کشورهای دیگر و سال‌های گذشته به مراتب بهتر است اما آنچه انقلاب اسلامی از ما می‌خواهد و آرمان شهداست، بسیار والاتر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید