توضیحات نمکی درباره طرح بیماریابی کرونا ویروس در سراسر کشور

    کد خبر :693381

وزیر بهداشت درباره طرح بیماریابی کروناویروس در سراسر کشور توضیحاتی ارائه داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در تشریح بسیج ملی کنترل کرونا گفت: با انجام غربالگری بیمار یا بیمارانی که به کرونا مبتلا شده یا علائم آن را دارند را شناسایی می‌کنیم و با ارتباط از راه دور با این افراد تماس بگیریم و اطلاعات بهداشتی به آنها ارائه دهیم و بیمار را مانتیتور خواهیم کرد و اطلاعات را به پزشک مرکز درمانی منتقل خوایهم کرد.

وی با بیان اینکه اگر لازم شد مراقبت و ضد عفونی کردن و گندزدایی داخل منزل صورت گیرد کارشناس بهداشت محیط و مراقب سلامت با لباس و ماسک مخصوص منازل مراجعه خواهند کرد گفت: اگر دو خانواده در یک نقطه بودند تیم مراجعه کننده حق ندارند با یک لباس در دو خانه حضور پیدا کنند و لباس جدیدی را استفاده خواهند کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انجام این کار به صورت رایگان صورت خواهد گرفت افزود باید اطلاعات تمام خانواده‌های تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی از طریق پرونده الکترونیک سلامت و از طریق سامانه یا تلفن گرفته می‌شود.

به گزارش فارس ،به گفته نمکی، اطلاعات به پزشک منتقل خواهد شد و از افرادی که مشکوک هستند دعوت می‌شوند تا به پزشک مراجعه کرده و وضعیت آنها به صورت سرپایی بررسی شوند.

وزیر بهداشت افزود: سازمان‌های ناجا، ارتش، سپاه و سایر نهادها برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی به ما کمک خواهند کرد. دوره مهار بیماری با این روش کوتاه‌تر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید