توصیه منتجب‌نیا به قوه قضا درباره احمدی‌نژاد

    کد خبر :179390

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نقش آفرین بودن جنبش دانشجویی در هر حکومتی به ویژه در نظام مردم‌سالاری، موجب حرکت و پویایی شده جامعه شده و به آن نشاط می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا طی سخنانی در دانشگاه صنعتی همدان با عنوان «جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی» تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای مسئولان جنبش دانشجویی را به عنوان یک تهدید تلقی کنند و دانشجویان جایگاه خود را نشناسند و نسبت به این قشر نخبه جامعه بی‌توجهی شود، بدون شک دانشجو نمی‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

منتجب‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: به مسئولان به ویژه مسئولان وزارت علوم و بهداشت و درمان اعلام کرده‌ایم که دانشجویان را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده و از جنبش و انتقاد آنان نهراسند. مسئولان دانشجو را محدود نکرده و صدای او را خاموش نکنند؛ چرا که صدا و فریاد دانشجو صدا و فریاد ملت بوده و اگر دانشجو خاموش شود ملت خاموش شده و اگر دانشجو نتواند آزادانه سخن بگوید دانشگاه و جامعه آرام آرام به گورستانی ساکت مبدل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید کژاندیش بوده و با فریاد و انتقاد ما دچار اشتباه شوند، اضافه کرد: برای همه مسئولان دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر رهبری در دانشگاه‌ها و نمایندگان 2 وزیر در دانشگاه‌ها تذکر است که شما برای هدایت و راهنمایی و فراهم کردن فضا در راستای جلوگیری از انحرافات انتخاب و برگزیده شده‌اید و به شما اجازه داده نشده جلوی حرکت دانشجویی را بگیرید و یا آنان را محدود کنید.

منتجب‌نیا در ادامه گفت: هنوز هم در دولت روحانی که شعار داد دانشگاه‌ها نباید امنیتی باشند، هیئت‌های 3 نفره نمی‌توانند آزادی دانشجو را درک کرده و هنوز هم اقدام به محدودسازی می‌کنند که این امر تنگ‌نظری است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم باید جلوی تنگ‌نظری‌ها را بگیرد، افزود: روحانی باید خبر داشته باشد در زیر شعارهای اصلاح‌طلبانه وی هنوز تنگ‌نظری وجود دارد و باید روحانی عزیز بر اساس انتظار مردم فریاد بزند، هیچ هیئت 3 نفره حق ندارد از آزادی دانشجو چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و یا جامعه و انجمن اسلامی ممانعت کند.

منتجب‌نیا افزود: کسانی‌که در تلاشند جلوی حرکت دانشجویان را بگیرند و دانشجویان را خطر و تهدید می‌دانند در اشتباه هستند چرا که سانسور و خفقانی که دولت قبل در دانشگاه‌ها حاکم کرده بود، موفق نشد افکار و اندیشه خود را بر دانشگاه القا و صدای دانشجو را خاموش و به سمت خود منحرف کند.

منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه گروهی که پرونده اختلاس و سوءاستفاده دارند و خط و نشان و ضرب‌العجل برای نظام و قوه قضائیه می‌کشند، قوه قضائیه با آنان برخورد کند، تصریح کرد: این حضرات با بگم‌بگم‌ها قصد دارند در تاریخ بمانند بنابراین نباید قوه قضائیه از ضرب‌العجل آنان بترسد چرا که مردم طرفدار آنها هستند و منتظرند قوه قضائیه با قدرت و قوت با این افراد برخورد کند.

وی در پایان اظهار کرد: برخورد با این متهم‌ها را مردم به شما دست مریزاد خواهند گفت، چرا که دیگر این متهم‌ها در بین مردم طرفداری ندارند و شخصیت آنان را شناخته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید