حبس‌های طویل‌المدت در انتظار ۳ جوان زیر ۱۸ سال در پرونده شهید عجمیان

    کد خبر :957805
حبس‌های طویل‌المدت در انتظار ۳ جوان زیر ۱۸ سال در پرونده شهید عجمیان

سخنگوی قوه قضائیه از صدور احکام اولیه در پرونده شهادت شهید عجیمیان در ماجرای وقایع اخیر خبر داد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود درباره رای پرونده شهید عجمیان گفت: اعتقاد داریم باید در زمان کوتاه اما با دقت کامل به پرونده اغتشاشگران رسیدگی شود. ۱۲ آبان تعدادی اغتشاشگر به بهانه شرکت در مراسم جان‌باختگان در آرامستان بهشت سکینه دست به حوادثی می‌زنند. ایجاد یک زنجیره انسانی می‌کنند، اقدام به بستن آزاد راه کرج -قزوین می‌کنند، عبور و مرور را مختل می‌کنند، مامورین را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند و شهید عجمیان را با آن شدت جراحات به شهادت می‌رسانند. برای این پرونده یک پرونده ویژه تشکیل شد، بازپرس ویژه گذاشته شد و طبق دستور اداره کل اطلاعات استان البرز فرآیند شناسایی همه افراد دخیل در بحث صورت پذیرفت و محقق شد. تاکید شد احکام باید قاطع و بازدارنده باشد و باتوجه به دستورات قاطع رئیس قوه قضائیه متهمان به ویژه متهمانی که با چاقو موجبات شهادت شهید عجمیان را فراهم کردند با وجود پوشش‌هایی که داشتند با هدف اینکه شناسایی نشوند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در ۲۱ آبان کیفرخواست پرونده شهید عجمیان صادر شد، برای ۱۶ نفر قرار جلب صادر شد و در ۹ آذرماه کمتر از یکماه پس از شهادت، جلسات دادگاه برای برای ۱۳ نفر و همزمان دادگاه ویژه کیفری که دادگاه اطفال است برای افرادی که زیر ۱۸ سال هستند، با حضور والدین و وکلا برگزار شد.

ستایشی گفت: در ۱۴ آذر احکام صادر شد و بر اساس احکام صادره برای ۵ نفر از متهمان که ایجاد ضرب و جرح کردند و موجب این شهادت شدند به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب علیه امنیت کشور حکم اعدام صادر شد و یازده متهم دیگر از جمله ۳ جوان زیر ۱۸ سال به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند احکام صادره غیرقطعی است و در صورت فرجام‌خواهی قابلیت فرجام‌خواهی دارد.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید