مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

توسعه، نیازهای نسل آینده را به خطر نیندازد

    کد خبر :237410

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: توسعه باید پایدار و بلند مدت باشد و نیازهای نسل حاضر را بدون به مخاطره انداختن نیازهای نسلهای آینده تامین کند.

به گزارش ایسنا کیومرث کلانتری عصر روز گذشته به همراه جمعی از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران جهت بررسی وضعیت زیست محیطی پارک ملی سرخه حصار از این منطقه بازدید و با ساکنان حاشیه این منطقه دیدار و گفت وگو کرد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست زمانی که منطقه‌ای را جهت حفاظت در اختیار می گیرد حق واگذاری حتی یک سانتیمتر از آن را ندارد،گفت: پارک ملی سرخه حصار باید بهسازی و حفاظت شود تا هم این نسل و هم نسل‌های آینده بتوانند از آن بهره ببرند و این نیازمند کمک مردم به محیط زیست برای حفظ این منطقه است.

کلانتری با بیان اینکه همانطور که خداوند در قرآن می فرماید ای انسان همه چیز را برای تو آفریدم و تو را برای خدا نشان از آن است که انسان در راس همه موجودات است، اظهارکرد: یکی از رسالت‌های سازمان حفاظت محیط زیست حفظ انسانهاست و ارزش این منطقه هم به مردمش است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به روزهای ناسالم و افزایش آلودگی هوا در تهران افزود: این مناطق ریه تهران هستند و به همین جهت همانطور که مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان تاکید کردند ارتفاعات شرق و شمال تهران باید بصورت طبیعی و فضای سبز حفظ شوند.

کلانتری ادامه داد: اگر محیط زیست از این منطقه خارج شود و مدیریتی بر منطقه نداشته باشد اولین کسانی که ضرر می کنند خود مردم همین منطقه می باشند.

وی با بیان اینکه خواهشمندم محیط زیست را یک نهاد حاکمیتی یار و حافظ خود ببینید، گفت: زمانی که مامور محیط زیست در منطقه گشت می‌زند او را به عنوان یک دوست ببینید و به ماموران محیط زیست نیز تاکید می‌کنم که مردم سرمایه‌های ارزشمند این منطقه هستند و ما برای حفاظت از این مناطق نیازمند کمک و مشارکت مردم منطقه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: استفاده از خدمات آب و برق و گاز و تلفن حق طبیعی مردم این منطقه است اما باید در این خصوص کار کارشناسی انجام شود تا کمترین تخریب بر طبیعت این منطقه وارد شود.

کلانتری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دین اسلام دین کاملی است و شش سوره در قرآن به نام حیوانات و بیش از ۱۰۰۰ آیه فقط در وصف خداشناسی از راه علوم طبیعی نازل شده است، اظهارکرد: این نشان از توجه ویژه اسلام به محیط زیست است و ما از روحانیون این مناطق انتظار داریم درباره این موضوعات را در جهت بالابردن سطح فرهنگ زیست محیطی این جوامع از تریبونی که در اختیار دارند به مردم تاکید کنند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات) وی با تاکید بر اینکه استعداد این منطقه گردشگری طبیعی است و باید گردشگری طبیعی در این منطقه برای درآمد زایی بر اساس ظرفیت زیستی منطقه شکل گیرد، تصریح کرد: باید در گردشگری طبیعی شرایط و ضوابط زیست محیطی رعایت شود و امیدواریم به سمتی پیش برویم که بهره برداری از این منطقه به شکل گردشگری طبیعی انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید