تهدید نتانیاهو به ترور

    کد خبر :972483
تهدید نتانیاهو به ترور

یک خلبان صهیونیستی که در بمباران راکتورهای هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۱ شرکت داشت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در صورت ادامه اجرای طرح اصلاح دستگاه قضایی به ترور تهدید کرد.

به نقل از سایت خبرگزاری سما، سرهنگ زئیو راز، یکی از رهبران تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: “اگر نخست وزیر قدرت دیکتاتوری پیدا کند، او و وزیرانش باید کشته شوند.”

در پاسخ، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در بیانیه‌ای که در حساب توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد: “تحریک علیه نخست وزیر نتانیاهو اوج جنون را می‌شکند. ما از درخواست زئیو راز برای ترور نخست وزیر نتانیاهو و وزرا شوکه شدیم. شاباک و پلیس باید فوراً برای دستگیری او و سایر محرک‌ها علیه نخست‌وزیر اقدام کنند.»

پس از آن، پلیس اسرائیل بیانیه‌ای رسمی منتشر و اعلام کرد که کوبی شبتای، فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی پس از «افزایش قابل توجه اظهارات تحریک‌آمیز خطرناک» تصمیم گرفته است که هرگونه پست «از این نوع» در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، پلیس اسرائیل با پست‌های تحریک آمیز ابدا مسامحه نخواهد کرد و هرکس با هدف آسیب رساندن به شخصیت‌های عمومی پستی تهدیدآمیز یا تحریک آمیز منتشر کند یا اظهارنظر این چنینی داشته باشد مورد بازجویی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات جرم، علیه وی کیفرخواست صادر می‌شود.

در پایان این بیانیه آمده است: پلیس اسرائیل آزادی تظاهرات در یک “کشور” دموکراتیک را از کسی سلب نخواهد کرد، اما در عین حال اجازه نخواهیم داد سخنان خشونت آمیز، تحریک آمیز و تهدیدآمیز مطرح شود.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز تهدید به ترور نتانیاهو را محکوم کرد و در توییتر خود نوشت: هر گونه تحریک و خشونت فقط به جنگ برای نجات “کشور” آسیب می‌رساند. من از همه دوستداران “کشور” می‌خواهم که تظاهرات کنند، اعتراض کنند و به خیابان‌ها بیایند، اما قانون را رعایت کنند و دنبال خشونت نباشند.

روز شنبه، ده‌ها هزار اسرائیلی برای پنجمین هفته متوالی در تل‌آویو و دیگر شهرها در اعتراض به طرح دولت برای اصلاح نظام قضایی تظاهرات کردند.

ماه گذشته، وزیر دادگستری اسرائیل طرح خود را برای اصلاح قوه قضاییه اعلام کرد که مخالفان آن را “کودتا” توصیف کردند، در حالی که نخست وزیر از آن دفاع کرد و گفت که هدف از آن بازگرداندن توازن قواست.

به گزارش ایسنا، هدف این طرح بحث برانگیز کنترل کمیته انتصاب قاضی و محدود کردن اختیارات دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی در اسرائیل) توسط دولت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید