تنظیمات بیصدا کردن silent تلفن های بی سیم پاناسونیک

    کد خبر :824589
تنظیمات بیصدا کردن silent تلفن های بی سیم پاناسونیک

هیچ چیز به اندازه یک تماس بی‌موقع، آن‌هم در زمان خواب یا استراحت نمی‌تواند آزاردهنده باشد. خوشبختانه تلفن‌های بیسیم پاناسونیک برای فرار از این مشکل، یک قابلیت کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بیصدا کردن یا قرار دادن تلفن در وضعیت Silent باعث می‌شود تا در هنگام تماس، هیچ صدایی از دستگاه خارج نشود و شما حتی متوجه برقراری این تماس نیز نشوید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تنظیمات بیصدا کردن تلفن‌ بی سیم پاناسونیک بپردازیم. اگر شما نیز از تماس‌های بی‌موقع خسته شده‌اید و به دنبال خواب یا استراحتی لذت‌بخش هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه تلفن بی سیم پاناسونیک را در وضعیت Silent قرار دهیم؟

وضعیت Silent به حالتی گفته می‌شود که در آن، صدای زنگ تلفن به صورت کامل قطع می‌شود. در این شرایط و در زمان برقراری تماس، تنها صفحه نمایش‌گر گوشی روشن می‌شود. این قابلیت در تلفن‌های همراه و تلفن‌های بیسیم مشترک است و بسیاری از کاربران، در طول شبانه‌روز از آن استفاده می‌کنند.

بسیاری از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک روی صفحه کلید خود یک کلید مخصوص برای Mute یا بیصدا کردن دستگاه دارند. با فشار دادن این کلید می‌توانید صدای زنگ تلفن را به صورت کامل قطع کنید. در صورتی که دستگاه تلفن شما از این کلید برخوردار نیست، می‌توانید با انجام مراحل زیر، آن را در وضعیت بیصدا یا سایلنت قرار دهید:

1. کلید Menu را از روی صفحه کلید فشار دهید.
2. ابتدا کلید # و سپس کد 160 را وارد کنید.
3. اکنون با استفاده از کلید جهت‌نمای پایین، صدای تلفن را قطع کنید.

همان‌طور که می‌دانید صدای زنگ تلفن بی سیم پاناسونیک در چندین سطح، قابل کم یا زیاد شدن است. شما باید این صدا را در پایین‌ترین مرحله که همان قطع کامل است قرار دهید تا بتوانید دستگاه تلفن خود را در وضعیت Silent تنظیم کنید.

اطلاع از تماس‌های دریافتی در وضعیت Silent

همان‌طور که اشاره شد، زمانی که تلفن بیسیم پاناسونیک در وضعیت بیصدا قرار می‌دهید، هیچ صدایی از آن خارج نمی‌شود. در این شرایط چگونه متوجه تماس‌های دریافتی خود شویم؟

تمامی تلفن‌های بیسیم پاناسونیک از نمایش‌گر برخوردار هستند و این صفحه نمایش در بسیاری از مدل‌ها، از یک نور پس زمینه نیز بهره می‌گیرد. در این صورت، زمانی که تلفن شما در وضعیت سایلنت قرار دارد و فردی با شما تماس می‌گیرد، LCD یا همان نمایش‌گر دستگاه تلفن شما روشن می‌شود و از این طریق، می‌توانید متوجه تماس‌های ورودی خود شوید.
اما در صورتی که دستگاه تلفن شما از نور پس زمینه صفحه نمایش برخوردار نباشد، هیچ راهی برای فهمیدن تماس ورودی نیست. در این وضعیت و با مراجعه به دستگاه تلفن، شاهد تماس‌های از دست رفته خود خواهید بود.

سایر قابلیت‌های تلفن بیسیم پاناسونیک

دلیل اصلی محبوبیت تلفن‌های بیسیم در کنار قیمت مناسب آن‌ها، برخورداری از قابلیت‌های متنوع است. قابلیت‌هایی که برای بسیاری از کاربران از جذابیت خاصی برخوردار هستند. ما در ادامه سعی می‌کنیم به معرفی برخی از امکانات و ویژگی‌های برجسته و متمایز این دستگاه‌ها بپردازیم.

منشی تلفنی

منشی تلفنی یا همان اپراتور گویا یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های تلفن بیسیم پاناسونیک محسوب می‌شود. بر این اساس و در صورت عدم پاسخ‌گویی شما به تماس دریافتی، دستگاه تلفن پیغام فرد تماس گیرنده را ضبط می‌کند. شما نیز در اولین فرصت می‌توانید به این پیغام گوش داده و در صورت لزوم، به آن پاسخ دهید.

منشی تلفنی به این صورت عمل می‌کند که ابتدا یک پیغام خوش‌آمدگویی برای فرد تماس گیرنده پخش می‌شود. فردی که پشت خط است بعد از شنیدن صدای بوق، می‌تواند پیغام خود را بگذارد و دستگاه تلفن نیز این پیام را ضبط می‌کند. توجه داشته باشید که مدت زمانی که گوشی بیسیم در هر تماس می‌تواند پیغام مخاطبین را ضبط نماید، در مدل‌های مختلف تلفن‌های پاناسونیک متفاوت است.

نکته: برخی از مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک از قابلیت منشی تلفنی برخوردار نیستند. به همین دلیل و در زمان خرید، حتما در این رابطه از فروشنده سوال نموده یا دفترچه راهنمای مدل مورد نظر خود را با دقت مطالعه نمایید. اگر در مورد خریدن تلفن بیسیم نیاز به راهنمایی بیشتری دارید می توانید مقاله ی  تلفن بی سیم چی بخرم را مطالعه نمایید.

قابلیت لیست سیاه یا Call block

بعضی از مدل‌های تلفن بی سیم پاناسونیک از قابلیت لیست سیاه یا همان Call block برخوردار هستند. به این ترتیب کاربران می‌توانند شماره‍‌ای مزاحم، تبلیغاتی یا ناشناس را وارد این لیست کرده و برای همیشه از دست آن‌ها راحت شوند. بر اساس مدل گوشی بیسیم، تعداد شماره‌هایی که کاربران می‌توانند وارد لیست سیاه نمایند، متفاوت خواهند بود.

تعدادی از تلفن‌های بیسیم روی صفحه کلید خود از کلید Call block برخوردار هستند. این موضوع کار شما را برای فرستادن شماره‌ها به لیست سیاه کاملا ساده می‌کند. زیرا در زمان برقراری تماس، تنها کافیست این کلید را فشار دهید تا شماره‌ای که با شما تماس گرفته‌ است، برای همیشه مسدود شود.

نکته: هر زمان که مایل بودید می‌توانید هر کدام از شماره‌هایی که در این لیست قرار دارند را از فهرست سیاه تلفن خود خارج نمایید تا مجددا امکان برقراری تماس با شما را داشته باشند.

قابلیت استفاده در نبود برق

در روزهایی که قطعی گاه و بیگاه برق، به یک موضوع آزاردهنده تبدیل شده است، قابلیت استفاده در نبود برق برای کاربران تلفن‌های بیسیم پاناسونیک از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است. این ویژگی به این صورت عمل می‌کند که در صورت قطع شدن برق، می‌توانید گوشی بیسیم را روی دستگاه پایه قرار داده و با فشار دادن کلید اسپیکر، به برقراری تماس و مکالمه بپردازید.

توجه داشته باشید که در این شرایط، باتری‌های موجود در گوشی بی سیم به عنوان منبع برق عمل می‌کنند. بنابراین مدت زمانی که می‌توانید در نبود برق از تلفن بیسیم پاناسونیک استفاده کنید، کاملا به شارژ باقیمانده باتری‌ها بستگی دارد.

نکته: تنها برخی از مدل‌های تلفن پاناسونیک از قابلیت استفاده در نبود برق برخوردار هستند. بنابراین در زمان خرید حتما اطلاعات لازم را در رابطه با این قابلیت به دست بیاورید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی یکی از قابلیت‌های جذاب تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، یعنی بیصدا کردن این دستگاه‌ها پرداختیم. اکنون به راحتی می‌توانید تلفن خود را در وضعیت بیصدا قرار داده و خواب یا استراحتی بدون مزاحمت، لذت ببرید.

در پایان این مقاله توصیه می‌کنیم تلفن‌های بیسیم پاناسونیک را تنها از مراکز و نمایندگی‌های معتبر و مجاز این شرکت خریداری نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید